16 april 2020

Kort maar wel nuttig



Het was maar kort vandaag, op en neer naar de “Zuidoost” en wat kleine klusjes doen wat overigens maar gedeeltelijk is geslaagd. Een paar puntjes met de kwast bijwerken wat goed is gegaan en daarna het brugdek waar een aantal planken vervangen moeten worden en een aantal vast moeten worden gezet. Dat vervangen doe ik t.z.t. samen met zwager Jan als de corona toestand het toelaat en dat vastzetten zou ik alleen moeten kunnen. Waarom zijn ze los gaan zitten, de bouten zijn doorgeroest en zitten vast in het hout en in de DIN-balken  onder de brug en zijn niet met goed fatsoen eruit te krijgen. Een heel gepeuter maar morgen ga ik verder en dan komt het vast wel weer voor elkaar. Dan even over het ritje van vandaag, normaal zou het retourtje 80 km zijn heen en terug maar aangezien ik meestal met een ommetje ga wordt het weleens wat langer. Zoals eerder vermeld heb ik gisteren in Dronten de claxon laten vervangen, niet meer dat miep, miep,  geluid en vandaag heb ik diverse keren ervaren dat het goed is geweest. Als ik nu geluid maak kijken de mensen om en maken ruimte terwijl met de vorige ik al verschillende keren heb meegemaakt dat er omhoog werd gekeken of men bleef gewoon naast elkaar fietsen, vogeltjes vliegen nou eenmaal op hoogte, dus dit is gewoon veel veiliger.


Onderweg even stoppen voor een broedende zwaan op hoogte en later zag ik bloeiende tulpen en een molen, Hollandser kan haast niet. Ook de tweede situatie, waar beregend werd, mocht niet ontbreken alles met elkaar toch nog weer 91 km op de teller.

Geen opmerkingen: