06 april 2020

Wat ben ik een geluksvogel



Wat doet mooi weer toch veel met mensen zoals ik, de stemming lijkt meteen wel 200% in positieve richting bij te sturen zonder dat je er zelf iets aan moet doen. Vorige week hoorde ik dat er een kruiwagenband lek zou zijn, nou kan dat haast niet als je zo’n voertuig alleen in de tuin gebruikt dus was mijn conclusie te laat bijgepompt omdat het een tubeless is.
Hij is weer klaar voor gebruik

een goed smeer/afdichtmiddel 

Zondag de band even opgehaald en vanmorgen eerst de velg goed schoonmaken en de randen insmeren met een pot “good old” groene zeep, vervolgens een spanband over het loopvlak strak zetten zodat de randen al op de velg drukken, dan naar het tankstation waar rechtstreeks de volle luchtstoot van de compressor de band steviger tegen de velg drukte en zo was het euvel snel verholpen. Omdat ik graag een ritje heb met een bestemming was dit dus meteen gecreëerd even op en neer naar Oostzaan. De wielbouten eruit gedraaid en wat ruimte maken in de fiets en op naar Oostzaan. Daar aangekomen de 2 bouten weer ingedraaid en alles vast gezet zodat het geheel weer compleet is voor gebruik.
Een wrat van betekenis
Een bakkie koffie achter het huis in de zon en weer terug naar Middenmeer maar wel eerst een tussenstop in Zuidoostbeemster bij Tiny waar ik meteen het gras nog even heb gemaaid. Maar ook daar eerst koffie en later de lunch, wat is het leven toch mooi denk ik dan vaak.
't Twiske

't Twiske

't Twiske

't Twiske

't Twiske

't Twiske

't Twiske

't Twiske
Toen ik wegging bij Patricia in Oostzaan nam ik de route door “ ’t Twiske” waar grote betonblokken de weg blokkeerde voor motorvoertuigen i.v.m. de corona toestanden,
't Twiske

't Twiske
ook op het fietspad lag zo’n blok maar daar kon ik omheen, hier en daar een paar foto’s maken en vaststellen dat er nu alleen fietsers en wandelaars ronddolen in dit prachtige natuurgebied.
Brand aan de Zuiddijk in De Rijp

Brand in De Rijp
Foto van N.H.nieuws 
Als ik zoals gewoonlijk een omweg maak via De Rijp en Grootschermer zie ik dat er op de route waar ik mogelijk net langs was gegaan een flinke brand de lucht in de omgeving wat “bijkleurde”. Thuis gekomen even kijken op N.H. nieuws en inderdaad daar stond al een foto van de brand maar wel dichterbij als die van mij op grote afstand. Eenmaal weer binnen geeft de dagteller voor vandaag 123 km aan, wat heb ik weer genoten van het weer en van deze fiets.

Geen opmerkingen: