10 oktober 2023

Een andere koers

76 km genieten.

 Het is droog een flauw zonnetje lijkt er bijna door te komen dus alle ingrediënten zijn aanwezig om een rondje te toeren.
Een net verzorgd monument ter nagedachtenis
aan Alfred van de Bovenkamp

Een monumentje langs het fietspad wat ik al vaak zag maar nu even stoppen en lezen voor wie of wat dit is geplaatst.
Omrijden in "De Langedijk"

De agrarier werkt altijd

Ik ben al een hele tijd niet meer richting Schoorl enz. geweest dus laat ik vandaag maar weer een keer die kan opgaan. Met het drukke toerisme zal het wel meevallen, het seizoen is ongeveer voorbij dus veel rustiger op de fietspaden. Als ik door Nieuwe en Oude Niedorp fiets bedenk ik dat ik ook wel even bij neef Pé en zijn vrouw Corrie langs kan gaan en dat was weer heel leuk onder het genot van koffie et koek bijkletsen.
De molen bij Schoorl

En als de grond los komt zijn er
altijd meeuwen

Daarna via “De Langedijk” op naar Schoorldam om zo in Schoorl terecht te komen.
Na het bos de open vlakte
van de Schoorlsezeeweg

Ik merk dat mijn ademhaling toch flink op z’n “donder” heeft gehad doordat ik nog niet zolang geleden een soort noodoproep kreeg van de cardioloog omdat er verkeerde hoeveelheden medicijnen waren voorgeschreven, de beklimming van de Schoorls zeeweg leek wel op de Alpe d’Huez. Maar ik kwam boven en heb toen m’n hartslag gecontroleerd en die bleef binnen de perken en ik kon gerust verder fietsen.
De strandjutter

Het was er heel rustig

De schuimkoppen rolden het strand op

Bij aankomst aan de kust even kijken bij de “Strandjutter” en daarna linksom over het fietspad richting Petten. Nog een klein stukje door tot de afslag voor Callantsoog om richting Middenmeer weer op te zoeken.
Langs de Westfriesedijk 

Een mooie brug 

Bij Petten aan het eind van de dijk

De kapel op De Keins .....

Altijd bezoek en altijd brandende kaarsen

Ik kom langs het kappelletje op “De Keins” en stop daar even om binnen te kijken. Er is meer bezoek en er branden altijd kaarsjes het is hier altijd een devote plek waar mensen rust en troost vinden.
Jaren mijn woon en werk stek maar alles is weg
kantoor, woning, pakhuis, siloloods, jammer.

Het laatste stukje waar ik om moet rijden is in Middenmeer vanwege nieuwe bestrating voor de laatste nieuwbouw en dan kom ik op de hoek van de Havenkade 2 wat vroeger mijn thuisadres was, alles is weg en nu staat er een ander bedrijf, helaas tijden veranderen ook na deze 76 km van vandaag.

Geen opmerkingen: