16 oktober 2023

Ze gaat niet naar een "huppel kluppie"

 


Het ging weer lekker, gewoon doorgaan en niet denken wat er is geweest of weer kan komen, het was een heerlijk ritje. Eerst even wat boodschappen doen en daarna koffie met wat erbij, vervolgens omkleden en gaan. Ja, waar za lik heen gaan, de weg vanuit de Beemster richting Stompetoren en Alkmaar lijkt me een uitdaging, zouden de bruggen die vervangen worden al klaar zijn, dus de route is vastgesteld.

Eerst richting Hoorn en vervolgens Berkhout, als later afsla zie ik een mevrouw die afval uit de bermen verzamelt.  Ik maak een foto van haar en maak een praatje, ik bewonder haar werk, uit vrije wil de rotzooi van een ander opruimen. Een prachtige opmerking volgde, “Ik blijf in beweging en doe het graag en ik hoef hierdoor niet zo nodig naar zo’n “huppel kluppie” hiermee bedoelde ze waarschijnlijk een gym club of bejaarden gym, prachtig zo’n opmerking.


Als ik op de bedoelde weg fiets zie ik de eerste brug al liggen, nog niet afgewerkt maar wel een paar van die vervelende rood- witte palen in het midden de leuningen komen t.z.t. wel en dat zal er wel weer een afsluiting volgen, maar het fietspad is ideaal.





Bij de boerderij, ik meen dat er een bord ergens staat met de naam “Spitsbergen” lopen heel wat verschillende dieren en uiteraard is dat goed voor een paar foto’s. Hierbij viel me vooral op dat er nog hele kleine eenden pullen liepen bij de zwarte zwanen.

De oversteek bij Stompetoren is ook een stuk veiliger geworden , nu ga je voor de huizen langs i.p.v. er achterom en nu zag ik nog een werkstuk van Niek Jonk staan, tenminste het is in zijn vormgeving.

Later langs de dijk dichtbij Heerhugowaard worden bollen geplant, tenminste als de mannen hun werk weer hervatten nu zijn de mobieltje even belangrijker zo te zien.


Het laatste stuk langs de Lage Hoek toont de “zeikerds” die op het ogenblik droog staan, waarschijnlijk werkt de pomp niet op dit moment.

Thuis zie ik de bloeiende bakken met geraniums waar ik gelukkig niet achter zit na deze 81 km.

Geen opmerkingen: