14 mei 2008

Langs de buitenkant van Het Twiske


Men zegt dat het vandaag de laatste “zon-dag” zal worden dus dan moet je er nog helemaal van genieten. Ik had me voor genomen na gisteren om het vandaag wat rustiger aan te doen. Gisteravond ben ik ook nog weer even weggeweest en aan het eind van de dag was de teller ruimschoots de 200 km gepasseerd, maar ja goede voornemens zijn snel gemaakt maar dan nog uit voeren. Eerst naar mijn oudste broer even horen hoe het met zijn gezondheid gaat en dan eventueel door om het rondje vol te maken. Bij broer Piet ging het prima en dus kon ik met een gerust hart verder via Wervershoof naar Zwaagdijk maar om dan buiten Hoorn om te fietsen moet je over Bobeldijk en omdat ze bij de ijsbaan de verkeerssituatie nog steeds niet op orde hebben en de Bobeldijkerweg is afgesloten moest ik een rondje maken over Wognum om me in zuidelijke richting verder te verplaatsen. Het ging allemaal voor de wind en al spoedig passeerde ik Purmerend om via Purmerland naar “Het Twiske” te rijden en dan naar Oostzaan waar mijn vriendin vandaag oppasdag had bij de twee kleinkinderen. Daar even gezeten , een broodje mee gedaan en later weer op huis aan, weer “Het Twiske” in, om via een omweg, want dat andere pad ken ik nu al, de weg naar huis op te zoeken. De omweg kruiste hier en daar de heenreisroute maar dat kon niet anders, al met al een prachtige rit door een heel stuk Noord-Holland. Na 134 km was ik weer op het vertrouwde adres en kon ik constateren dat het totaal nu 27.940 km is geworden.

Geen opmerkingen: