07 mei 2008

Langs de Holle Poarte in Makkum




Vandaag liep ik het toch een keer op, niet bellen naar mijn dochter in Friesland, gewoon op goed geluk er heen gefietst. Ze was niet aanwezig, dus mobiel bellen want het was nog vroeg dus ze is vast in de buurt maar helaas om kwart voor 10 was de “vogel” gevlogen en haar mobiel werd ook niet opgenomen dus dan maar terug naar Middenmeer. Eerst nog even bij haar schoonouders langs maar alles was los alleen de mensen waar het om ging waren niet te zien. Dus in de Quest en retour Noord-Holland, na 80 km was ik eigenlijk wel aan iets toe en dat is allemaal goed gekomen, er staan genoeg gelegenheden langs de route waar de inwendige mens versterkt kan worden. Omdat ik toch “vroeg” thuis zou zijn ben ik langs de Holle Poarte in Makkum gefietst, in één van de winkels bij het strand zit Jack Visser, voorheen van Hippolytushoef, daar heeft mijn vrouw in de periode dat het vanwege haar gezondheid nog kon, gewerkt in zijn sportzaak, in de periode daarna is hij vertrokken naar de plaats waar hij nu nog zit, even met Jack staan kletsen onder het genot van een blikje frisdrank, het leek me dat het prima liep met zijn “sportbusiness” hij vertelde dat hun dochter het binnenkort gaat overnemen. Na deze afwijking van de route ben ik weer door gegaan naar mijn eindbestemming, eerst nog een paar foto’s maken van het monument op de Afsluitdijk en van het standbeeld van Cornelis Lely, het blijven altijd mooie plaatjes van deze objecten. Net toen ik weer in zou stappen ging mijn mobiel en belde mijn dochter, ze zag nu pas dat er gebeld was en als ik wat meer geduld had gehad, ze was om 10 over 10 weer thuis met de kinderen, dan was alles goed gekomen. Volgende keer toch maar even je mobiel meenemen of ik moet eerder even bellen als ze nog aanwezig is. En zo kwam ik weer thuis na 166 km in lekker zonnig weer en hoge temperaturen

Geen opmerkingen: