06 mei 2008

Onderhoud "IJsselmeerdijk-Westfrieseomringdijk"




Weer een dag zoals we ze zo graag alle dagen zouden willen hebben, zon en een lekkere temperatuur en een verkoelend windje. Vanmorgen weer een keer een rondje kris kras door de regio, bij mijn poging om de dijk langs het IJsselmeer zover mogelijk te volgen moest ik een verkeersovertreding maken. Een rond bord met rode rand verbood mij om door te rijden maar ik zag meerdere fietsers gaan en ik was van plan om tot aan de werkzaamheden te fietsen en daar een paar foto’s te maken zodat voor de “wereld’ zichtbaar wordt waarom men er niet door kan. Het ging redelijk en hier en daar was een stuk nieuw wegdek al een hele verbetering maar echt doorrijden kon helaas niet, er wordt echt flink gewerkt aan de dijk en het zal nog heel lang onbegaanbaar blijven maar ooit wordt het weer zoals het was of beter, we wachten af. Via via kwam ik na Zwaag Wervershoof Andijk en Enkhuizen dus op de dijk waarna ik na wat afbuigen via Wijdenes en Schellinkhout weer in de ongeving van Hoorn kwam. Daar was ik van plan om een foto te maken van de scheepsjongens van Bontekoe die daar netjes naast de toren staan maar juist op dat moment was er een meneer bezig om er z.g. schrikhekken omheen te zetten dus dat kom nog wel een andere keer. Na Hoorn de dijk gevolgd tot aan Etersheim en dan naar Oosthuizen, Hobrede en Zuidoostbeemster. Daar even stoppen voor een korte pauze en een bakkie en daarna weer naar Purmerend en langs het Noordhollandskanaal naar Oost en West-Graftdijk en toen afslaan naar Zuidschermer. Na verschillende dorpjes kwam ik weer op de Langereis voor de laatste kilometers naar Middenmeer een rondje van precies 150 km waardoor het totaal nu op 27.350 km is gekomen.

Geen opmerkingen: