04 september 2008

Een nieuw vierkant


Donderdagmorgen, 4 september en een beetje het idee hebben dat de herfst echt is begonnen. Veel wind een beetje regen en af toe afgevallen bladeren die om het huis heen waaien, zou het echt gebeurd zijn met de zomer, we wachten maar af. Ondanks een sombere start toch weer een leuk ritje gemaakt eerst naar de plaatselijke DA-drogist waar ik de bestelde foto’s van de jongste telg op kan halen, de foto’s breng ik meteen door naar mijn vriendin die ongetwijfeld blij zal zijn met de “prentjes” van de kleine Thomas. Op de weg naar Zuidoostbeemster had ik de wind volop tegen maar het bleef droog en dat scheelt al een slok op een borrel. Aangekomen op mijn bestemming zou ik net een sleutel pakken ten er al werd geroepen dat de deur los was. Ze was zelf net binnen en ik ben meteen even het gras gaan maaien, het was toen in elk geval nog droog en wanneer het nat is maait het altijd minder goed. Even later zaten we samen aan tafel en werkten een broodje naar binnen ondertussen gezellig kletsen over wat de afgelopen dagen zoal hadden gedaan. Na het selecteren van de foto’s op mooi en minder mooi werd het voor mij weer tijd om mijn weg te vervolgen, uiteraard weer met een ommetje langs het Noordhollandskanaal richting Oost en West-Graftdijk enz. en daar ben ik voor de verandering maar eens een keer rechtdoor gereden richting Driehuizen. Het is al een hele tijd geleden dat ik hier ben geweest, meestal rijd ik aan de andere kant van het water. In één van de laatste bochten ben ik even gestopt op de Oudelandsdijk waar een nieuw bouwwerk verrees. Schreef ik een paar dagen geleden over een oud vierkant als zijnde “het hart en de ziel” van een boerderij hier stond een heel nieuw vierkant, misschien wel een geboorte ???? wie zal het zeggen, maar het zag er wel prachtig uit. Als ik alles zo op een rijtje zet denk ik dat, als dit klaar is, het niet in de schaduw kan staan bij wat Wim heeft laten bouwen op De Woude. Kijk maar eens op
www.woude6.blogspot.com en je zal versteld staan, alles is daar super. De rit ging verder via Grootschermer en Schermerhorn richting Heerhugowaard, even langs de Waerdse Tempel en zo door naar Middenmeer waar ik voor de buien binnen was en even later vanachter het glas de regen kon zien neer kletteren.

Geen opmerkingen: