15 september 2008

Verslag na D-Day.


Afkick rondje, zo zou je het ritje van vandaag best kunnen noemen, even heen en weer naar Oudemirdum in strak tempo. Na de ronde van zaterdag waarbij het tempo niet zo hoog lag was het vandaag weer even vrij uit benen strekken. In groepsverband wordt er nooit hard gereden dus ook zaterdag niet, het gemiddelde lag nog niet op 25 km p/u en vandaag mocht ik weer even los en was het 36 km p/u, heerlijk uitwaaien. Op de rit naar Friesland had ik de Afsluitdijk volop tegen wind en ook in Friesland langs de dijk was hij niet erg in mijn voordeel, daar tegenover was het op de thuisreis alles de voordeligste wind en dat trapt toch net even lichter als vanmorgen toen ik heen ging. Onderweg weinig nieuws onder de zon, de bruggen en sluizen waren allemaal net op tijd weer open of dicht, net wat je wil, voor vrije doorgang en zodoende verliep de rit vrij “eentonig”. Toen ik bij mijn dochter aankwam kreeg ik te horen dat ik mooi op tijd was dan kon ik even op het eten letten en straks meteen mee aan tafel want ze had nog een haast karweitje voor ze de kinderen uit school ging halen. Dus zo stond opa even later aan het fornuis in de aardappelen te prikken om te zien of ze al gaar zouden zijn. Toen de kinderen uit school kwamen moest ik meteen mee om te zien wat de één allemaal kon op de pc en de ander had een hele stal met paardjes van “Little Pony”, waar ze uren mee kon spelen. Toen het weer schooltijd werd mocht deze keer Thimo mee in de Quest naar school en juichend werd hij door zijn klasgenootjes ontvangen, zo’n gek ding zie je niet zo vaak bij de school, laat staan dat er dan ook nog een klasgenootje in zit. De rit naar huis “vloog” er over, in Makkum een poosje staan kletsen met een meneer uit Oosterbeek die op een 2 wielige ligfiets reed en later op de Afsluitdijk nog met 2 wielrenners die alle tijd hadden om even op verhaal te komen bij “het Monument” toen ik weer thuis was stond de teller op 162 km en het totaal op 32.680 km.

Geen opmerkingen: