22 september 2008

Paard langs de route en een nieuwe weg



Vorige week maandag naar Oudemirdum voor 160 km en vandaag amper een kwart van die afstand, alles heeft zijn oorzaak dus ook in dit geval, maar dat leg ik later nog wel uit. Tegen 11 uur nog even een klein rondje doen via Obdam en dan via een andere route weer naar huis, net toen in vanaf de Obdammerdijk omhoog zou gaan bij de “witte brug” kwam er een paard aan lopen waarbij de ruiter in eerste instantie geen gevaar zag in de Quest. Uit overleveringen van deze en gene heb ik toch maar besloten om helemaal stil te gaan staan op de rand van de weg en maar afwachten hoe één en ander zich zou ontwikkelen. Ik moet zeggen de ruiter sprak zijn viervoeter zoveel vertrouwen in dat het beest, hoewel schichtig, toch rustig langs dat “gele ding” is gelopen en ik weer veilig verder kon. Op het laatste stukje ben ik in de Wieringermeer het nieuwe viaduct opgereden, het derde op rij, het eerste over de Westfrieschevaart in de A7, het tweede ten westen van de A7 voor plaatselijk verkeer en nu is er een derde aangelegd voor plaatselijk verkeer richting Agriport ten oosten van de A7 ook voor plaatselijk verkeer en allemaal over de Westfrieschevaart die richting Medemblik voert langs de Medemblikkersluisweg. Het is nog erg wennen om nu de polder te bekijken vanaf een punt, wat ik, en de meesten met mij, nooit voor mogelijk hadden gehouden, wateropslag en enorme grote kassenbedrijven waar paprika’s, trostomaten en gewone tomaten in onvoorstelbare hoeveelheden worden geteeld. Binnenkort zal deze nieuwe weg officieel open worden gesteld, nu was ik even op “verboden” terrein.

Geen opmerkingen: