17 september 2008

Van Noord naar Zuid door de Wieringermeer




Nog één keer over water en onder water, hoe zal het in de toekomst komen met al de plannen die er nu op tafel liggen over het onder water zetten van een deel van de beste landbouwgrond in de Wieringermeer en deels op Wieringen. Het zal wel doorgaan, dat is nu wel ongeveer zeker, alleen men weet nog niet helemaal precies hoe één en ander er straks uit zal gaan zien, wordt het plan A of plan B of bedenkt men nog een nieuwere versie. Vanmorgen reed ik van Middenmeer naar Medemblik en bekeek de faunaduiker eens van dichtbij nu alles klaar is, het leid echt tot niets, ja hoog uit tot aan het einde van de tunnel waar licht is maar of hier ooit gebruik van zal worden gemaakt door bedoelde diergroep ik betwijfel het. Het is klaar, alles ziet weer netjes en de rekening is betaald zullen we maar veronderstellen, weggegooid geld dus. En als je dan ’s middags nog even langs Den Oever gaat en je ziet daar die enorme sluizen die ons behoeden voor natte voeten, hoe ziet dit alles er uit, over een aantal jaren ? Men weet het niet, wel is zeker dat elke verandering geen verbetering is. En als ik dan het volgende, geknipt via Google hier nog eens overlees : (ik kan dat IK mannetje niet persoonlijk,maar die Ton Hooymaaier,of zo iets,is m.i. een heel eng mannetje. Hij is enorm publiciteitsgeil ,het interessert ...) dan is duidelijk dat er geen belangen mee gediend zijn, alleen persoonlijke verheerlijking is in het geding. Zo zie je maar als je slechts van Noord naar Zuid door de polder gaat met een Quest kom je van alles tegen wat heel wat mensen raakt. Gelukkig hebben “geesten” zoals ik niets te maken met deze beslissingen anders zou het vast niet doorgaan, ik hoop nog jaren te genieten van deze prachtige polder en zijn strakke wegen waar de boerderijen met de rode daken als hoofdkenmerken blijven bestaan, maar …………………… , gaan we onder water of gloort er licht aan het einde van onze tunnel.

Geen opmerkingen: