29 december 2008

Nog niet op schaatsen over het IJsselmeer



Nog 2 dagen en dit jaar is weer oud jaar en beginnen we aan een hele nieuwe serie van dagen waarbij er 365 keer 2009 aan het eind van de data vermeldingen zal staan. Het weer is goed, om niet te zeggen best, het is wel koud maar dat is niet zo erg en ik kan gerust een rondje proberen te fietsen. Ik was van plan om ergens in een winkel wat DVD’s te kopen z.g. dual layers om een film op te “schrijven” maar dat ging nog niet zonder slag of stoot, eerst gecontroleerd of er in Wieringerwerf iets te krijgen is, helaas die winkel is de gehele maandag gesloten, dan naar Medemblik, die gaat pas om 13.00 uur open en daar ben ik veel te vroeg, dan door naar Wervershoof even bij mijn jongste broer langs en even bij kletsen. Vervolgens naar een grote computer zaak op Zwaagdijk daar gevraagd naar het artikel, “Helaas meneer die hebben we niet meer, maar wel in de winkel in Wervershoof” dus met een kleine omweg terug naar Wervershoof en daar een tijd in de rij gestaan omdat het er erg druk was. Toen ik eindelijk aan de beurt was vertelden ze mij daar, dat die voorlopig niet meer leverbaar waren en zo kon ik weer met lege handen verder. Richting Medemblik waar de winkel nu wel open was en gelukkig daar kon men mij zonder problemen helpen, het is maar hoe goed of groot je bedrijf is, je kan per slot van rekening niet iedereen van dienst zijn. Mijn fietsrondje was dus achteraf toch nog nuttig, toen ik tussen Onderdijk en Medemblik langs het IJsselmeer reed zag ik dat de “ijsaanwas” op het IJsselmeer net als zo vaak, niet erg in de kaart speelt van schaatsliefhebbers, het is voorlopig nog niet mogelijk om zoals jaren geleden, dat was in 1963, op de schaats naar de overkant te gaan en bovendien zal dat op zulk ijs nooit prettig rijden. Met de Quest is het allemaal prima te doen langs de wegen, geen of weinig strooizout en verder is alles droog. Toen ik een paar foto’s maakte van de beginnende ijslaag passeerde mij een meisje op een paard maar ze liep probleemloos langs de Quest zonder de minste reacties, zo hoort het ook te gaan dat is voor beide partijen wel zo prettig.

Geen opmerkingen: