17 maart 2009

Binnendoor en buitenom



Het gaat echt komen, het voorjaar met alle dagen zon, bloemetjes en fluitende vogels. Als het doorgaat zoals vandaag dan twijfelen we niet meer, dan is het zo ver. Vanmorgen om half 8 stond ik al in de tuin te spitten en alles grondig opruimen en gereed maken voor het planten van wat bloemetjes enz. (die bloemetjes moet ik nog halen) maar het begin is er en het is nu al een verademing als ik het vergelijk met hoe het was. Zo rond kwart over 9 was ik aan koffie toe en daarna wist ik het nog vol te houden tot goed 11 uur maar toen was mijn rug echt zo ver dat stoppen noodzakelijk was en daar kan ik me dan heel goed bij neer leggen want de beste therapie is dan een stukje fietsen, dan ontspant alles weer. Zo ging ik, zo rond half 12, kwart voor 12 van start en mijn eerste doel was Obdam, het kraamcadeautje bij mijn zus afgeven en meteen de verhalen aanhoren van hun zoon Hugo, de helft van de eeneiige tweeling, die als student een tijdje is gestopt met zijn studie en een wereldreis maakt voornamelijk door Zuid-Amerika met alle griezelige situaties die je daar maar bij kunt bedenken en de andere helft van de tweeling, Ruben, maakt al aanstalten om volgend jaar dezelfde ervaringen op te doen als broer Hugo. Het is echt waar kleine kinderen kleine zorgen, grote kinderen grote zorgen. Maar goed ik was aan het fietsen en het rondje moest eigenlijk nog beginnen, ik ben nog geen 20 km van huis als ik weer verder ga. Ik ben van plan om een beetje binnendoor naar de buitenkant van de provincie te fietsen en als ik dan ergens langs het Noord-Hollandskanaal uit zal komen zie ik wel of de rit nog verder naar het westen kan worden verplaatst. Eerst maar om “De Waard” heen gefietst en dan richting Broek op Langedijk waar ik via het Geestmerambacht uiteindelijk bij Schoorldam ben uitgekomen, het kanaal over en rechtsaf richting Den Helder. Op een bepaald moment heb ik toch nog maar een weggetje links genomen om bij Petten uit te komen en vanaf dat punt alles over het fietspad, via Callantsoog en Groote Keten ,hier en daar door de duinen, naar Den Helder. En zo via de Zeepromenade die uitkomt bij de boot die ons op Goede Vrijdag 10 april met ik weet nog niet hoeveel ligfietsers/velomobielen naar Texel zal brengen. Een stukje door Den Helder en dan op huis af, de Balgweg en de korte Afsluitdijk zijn racebanen bij uitstek waar Kees Roozendaal elke dag op kan oefenen en vervolgens het laatste stukje via Slootdorp weer naar de “stal” in Middenmeer waar 116 km bij is geschreven op de totaalteller.

Geen opmerkingen: