16 maart 2009

Het leven moet je echt leven dan is het mooi



De weken vliegen om, zo is het maandag en zo is het weer vrijdag, dat is ook zo als je niet meer een vaste dagtaak/werkweek voor de boeg hebt. Ik had het plan opgevat om vandaag even een “kraam cadeautje” naar één van mijn zussen te brengen die het dan wel weer verder brengt naar haar dochter in Amsterdam, die vorige week voor het eerst moeder is geworden van een zoon, die de naam kreeg van Thomas Beers. Eerst even bellen want jonge oma’s zijn dan ook vaak even van slag en dus niet thuis. Na telefonisch overleg met mijn zwager was het beter om dit bezoek maar een dag uit te stellen dus het komt wel een keer. Mijn ritje ging dus nu een andere kant op, richting Westwoud naar een schoonzus en zwager op ’t Zittend. De route liep via Opperdoes en Oostwoud en dan richting Hauwert maar voordat ik de Heemraad Witweg in zou gaan stond er een bord dat die afgesloten was, ik ben toen via het fietspad een andere weg in gegaan, in de veronderstelling dat ik dan de blokkade voorbij zou zijn maar ik kwam er juist middenin, er werden een hele serie grote bomen gekapt langs de weg en het fietspad en de mannen gaven zelf aan dat ik wel door mocht rijden, meteen na mijn passage werden de kettingzagen gestart en begonnen ze aan de volgende boom die binnen 15 seconden vlak ging met een flinke dreun. Toen ik het pad op ging bij de familie in Westwoud zag ik al dat er een zak met brood aan de deurknop hing dus die zullen er wel niet zijn en dat was inderdaad het geval. Door naar Blokker naar weer een ander zus van mij die wel thuis was en na een korte praatje ben ik weer verder gegaan, niet wetende waarde reis nu heen zal gaan. Achteraf is het een uit de hand gelopen rondje geworden, alles langs de dijk vanaf Hoorn tot aan Volendam, over de bekende dijk naar de andere kant en dan bij Motel Katwoude linksaf naar Monnickendam. Dan weer rechtsaf richting Purmerend en dan even langs een vast adres in Zuidoostbeemster. Na een bakkie Senseo ben ik weer verder gegaan en heb voor de verandering Middenbeemster in de route opgenomen en dan via De Rijp en Graft naar Schermerhorn. Al weer op redelijk bekend terrein was het nog even doortrappen om weer thuis te komen na precies 120 km. Onderweg voor Middenbeemster passeerde ik Cor Boots, een broer van mijn schoonzus waar ik even mee ben opgereden en net voor Middenmeer passeerde ik Arnold Schalkwijk ook een fietsfanaat, uit Wieringerwerf. Al met al weer een prachtige dag die net werd afgesloten met een bezoekje van Jan Bouma die laatst had aangegeven dat hij wel een keer langs zou komen vooral ook omdat hij zelf ook vaak met sport bezig is en dan vooral hardlopen met grote liefhebberij van de marathon van Egmond. Het leven is “driedubbel”waard om geleefd te worden, alles moet je willen zien en ervaren en vandaag was zo’n dag.

Geen opmerkingen: