23 maart 2009

Cresta "weerprofeet"



Een ongewone dag, niet omdat het weer maandag is maar omdat ik eerst bij huis wat zinvolle klusjes wilde opknappen. Ik verwacht a.s. woensdag wat extra aanloop van familie omdat het dan de dag is dat mijn overleden vrouw haar verjaardag zou hebben gevierd en dan wil ik het in elk geval netjes hebben. Eén van de extra klusjes is met de hogedrukreiniger de grintgewassentegels weer mosvrij te maken wat hoog nodig gebeuren moest. Dus vanmorgen eerst maar een nieuw regenpak aangeschaft, het oude heb ik een tijd geleden maar weggedaan omdat die echt af was en daarna de hogedrukreiniger installeren met water en stroomaansluiting. Het was een hele klus, het mos zat behoorlijk vast maar nu is het allemaal weer toonbaar, niet dat het nou zo’n “bende” was maar ik houd van een bepaald soort “orde en netheid” en het is nu weer naar mijn zin. Het was ondertussen al bijna 12 uur dus alles opruimen en iets te eten klaarmaken, ondertussen begon het wel te knagen, wordt het nog wel fietsen of blijf ik binnen. De zon heb ik niet gezien, het heeft een tijdje geregend maar dat is ook weer over, alleen die stormachtige wind lijkt mij ervan te weerhouden. Dan wordt het serieus kijken naar de mogelijkheden, uit welke richting komt de wind, welke weg kan ik nemen om geen zijwind te hebben, zal het droog blijven en ga zo maar door. Het besluit was gevallen, ik ga me omkleden en denk dat het wel kan, helaas ik stond boven al half in het “fietspak” toen de regen even flink op de ramen tikte en me uit mijn droom heeft wakker geschud, dit wordt niks, stop nou maar met je enthousiasme, ook de bomen lieten af en toe de kruin flink buigen door de wind, dus afhaken en je verstand gebruiken (voor zover aanwezig). Toen ik een beetje ontluisterd beneden kwam en ook nog eens op mijn “weerprofeet” keek had ik het idee dat mijn besluit goed was geweest. Windsnelheden tot 89 km/u, 90% kans op neerslag en daarbij ook nog een storm waarschuwing met wind uit het Noord-Westen. Niet fietsen vandaag, voor morgen zit het er wel weer in denk ik.

Geen opmerkingen: