06 mei 2009

Kort maar krachtig



De buienradar kon het niet “zien” zulke fijne regendruppeltjes maar je werd er wel nat van en dan besef je dat het nog steeds wisselvallig weer is. Vanmorgen net als gewoonlijk op tijd beneden en na wat standaard huiselijke klusjes was ik er eigenlijk al klaar voor, een rondje fietsen. Het ging nog niet door, uit elke wolk kwam weer water, wel niet in grote hoeveelheden maar het was mij te gek om op pad te gaan. Pas na de middag had ik het idee dat het droog was, nou ja droog, ik heb zelfs nog een moment met de gedachte gespeeld om de kap er maar op te zetten, de buienradar gaf geen water meer aan maar de fijne motregen waar ik mee te maken had was nat zat. Eerst maar weer een keer naar mijn oudste broer, daar was ik al een hele tijd niet geweest, hij lag te slapen op de bank en op mijn vraag hoe het ging zei hij “Niet goed, ik slaap bijna de hele dag en ook ’s nachts” Ik heb hem de foto’s laten zien van de rit van zaterdag via Volendam, Marken en de Zaanse Schans, hij kon dat wel waarderen. Wel heb ik me weer terdege gerealiseerd dat gezondheid heel wat waard is, hij is ruim een jaar ouder als mij en kan weinig meer, en ik fiets voor mijn plezier honderden kilometers probleemloos en ga dan af en toe ook nog uit proberen of ik een stel jonge wielrenners kan inhalen en dan ruim voor blijven en anders wel uitdagen om me een stukje te volgen. Daarna ook even naar mijn jongste broer, daar kom je niet zo snel weg zonder koffie want die kletst meestal 5 kwartier in een uur. Toen ik daar tenslotte weer van start ging ben ik maar over mijn geboorte dorp, Zwaagdijk-oost gegaan en later via Keern en de Bobeldijk naar Zandwerven. Ik kon het niet nalaten om bij één van de oudste boerderijen van Westfriesland een foto te maken van de gevel, die blijft apart met de spreuk en de afbeeldingen uit 1675. Vanaf Zandwerven via de Lagehoek op naar de Langereis en dan weer “De Meer” in, de laatste 9 km is rechtuit naar Middenmeer waarmee het totaal op de teller 43.022 km is gekomen.

Geen opmerkingen: