18 mei 2009

Van "De Strandjutter" tot pioenrozen






Het spreekwoord zegt: “Wie verre reizen doet kan veel verhalen” nou ik doe nou niet direct verre reizen maar af en toe kan ik best veel verhalen. Vandaag leek de start geweldig met de zon erbij en geen regen, zoals de afgelopen dagen vaak wel het geval was. Als eerste ga ik maar richting Burgerbrug de foto even langs brengen bij Yvonne, of moet ik nu ook net als Kees schrijven “de Muis”, maar goed ik ben richting Burgerbrug gegaan alles tegen de vrij stevige wind in, ik was de woning al bijna voorbij voor ik er erg in had dus flink remmen en achteruit “flintstonen” eerst even op de auto wachten die er aan komt, dan gaat bij de bewuste auto de richtingaanwijzer knipperen om het zelfde pad in te gaan, het blijkt de vriend van Yvonne te zijn en we hebben een tijdje gezellig staan kletsen over de fiets die zijn vriendin nu had gekocht en waar ze zo blij mee is. Hij vroeg meteen of ik de man uit Middenmeer was en dat was juist, ik zal de foto even pakken en toen kwam de “afknapper” afgelopen vrijdag heeft mijn fiets even buiten gestaan in de regen zonder kap en de map met foto’s lag op de bodem, helaas, alles nat en aan elkaar geplakt ik heb er een foto tussenuit gehaald die nog redelijk oogde en heb die aan haar vriend gegeven, Yvonne was met de Quest naar Zaandam naar haar ouders vertelde hij, dus dat was de eerste etappe naar Burgerbrug en dan weer verder. Het is een echte kris kras ronde geworden die me door een groot deel van Noord-Holland heeft gebracht, net na de Hondsbosschezeewering ben ik bij Hargen even bij de zee gaan kijken, het waaide onstuimig en dan is het altijd een spectaculair gezicht bij de zee. Enorme schuimbanken stoven over het strand en het beeldje van “De strandjutter” weerstond alle stormen tot heden. Met wat keren en draaien ben ik door de duinen gereden van Schoorl naar Bergen aan Zee en verder door naar Egmond a/d Hoef daar heb ik de afslag naar Alkmaar genomen en kwam bij de afslag bijna oog in oog te staan met de Graaf van Egmond, via de buitenkant van de stad Alkmaar richting Heerhugowaard, de krant van zaterdag voor Pasen naar Kees gebracht met de speciale foto maar Kees was gevlogen, dan maar langs Matthijs, ook die was niet in de “buurt” vergadering van de O.R. vertelde een collega, tot slot nog even langs mijn zus in Obdam, aan het begin van de dijk langs de ringvaart van de Heerhugowaard werd hard gewerkt aan de oogst van pioenrozen, het is me nu duidelijk dat een bosje bloemen prijzig kan zijn, vele handen maken licht werk maar het kost ook wat. Na de koffie bij Gerda ben ik nog even vol gas richting huis gegaan en werd alleen nog even staande gehouden door een meneer met een bestelauto die vroeg of ik van De Woude kwam, hij had n.l. al eens contact gehad met Wim over een GPS vertelde hij, ik was dus niet de man die hij in gedachten had en na 113 km was ik weer gewoon thuis.

Geen opmerkingen: