25 mei 2009

Wel een ritje, geen rondje




Na een korte afwezigheid vandaag weer een rondje, nou ja rondje, in ieder geval een stukje gefietst. Was ik vorige keer gecapituleerd voor de kleine vliegjes op de dijk, vandaag was ik vast van plan niet op te geven mocht het weer zo vol zijn met die beestjes. “Gewapend” met een extra doek die eventueel voor mijn mond en neus kon ben ik vanmorgen op pad gegaan. Het was tegen 9 uur, en van de beloofde zon was op dat moment nog weinig te zien, flinke wolken dreven over en daar tussendoor zag je af en toe de blauwe lucht dus het zal wel goed komen. Op de heenreis had ik alles tegen de wind in en het viel mij tegen dat hij nog zo sterk was maar het ging toch allemaal redelijk snel, om kwart over 11 zat ik aan de koffie en het gemiddelde stond na zo vele rustdagen toch nog op 36 km p/u. En van vliegjes was vandaag totaal niet te zien. Heerlijk buiten zitten en bijkletsen onder het genot van een bak koffie met koek. Alles ging bij de familie naar wens, en al kletsende werd het de hoogste tijd om de kinderen van school te gaan halen. Blij kwamen die aan rennen en het is altijd heerlijk als je ze zo ziet. Op de rit over de Afsluitdijk viel het mij op dat er zoveel vissersboten dicht onder de dijk aan het vissen waren, waarop werd gevist durf ik echt niet te zeggen, maar dat er veel moet zitten wat in deze periode gevangen mag worden leek mij wel duidelijk. Ook langs de dijk net na Kornwederzand werd volop gewerkt aan een aanvulling langs het asfalt met betonklinkers, machinaal gaat zoiets vandaag de dag enorm snel, op borden werd aangegeven dat dit stuk dijk afgesloten was, maar “open “ voor aanwonende, dus op zo’n moment ben ik ook een beetje Fries en kon zonder problemen zowel heen als terug mijn normale route blijven volgen. Het standaard retourtje zat er weer snel op bij thuis komst heb ik eerst het gras nog even gemaaid voordat ik onder de douche ben gestapt. Al me al weer een heerlijke dag na een eveneens heerlijk weekend met de familie in het Brabantse.

Geen opmerkingen: