05 mei 2011

Bijna niet van huis






Een kort ritje vandaag, alleen even de benen strekken en na 63 km stond hij weer achter het huis. Oorzaak, nee geen speciale oorzaak ik heb mijn stuur mogelijk eerder in de richting van Middenmeer gedraaid en dan wordt het toevallig een klein rondje. Ik zou eerst even naar Zwaag rijden waar Jolanda te kennen had gegeven dat ze de e reader eerst wilde bekijken voor ze er één zou gaan bestellen dus ik heb de Sony PRS 650 in de fietstas gestopt en ben er even mee naar Zwaag gereden. Ze was er net als ik, meteen door “verkocht”, in het volle zonlicht net zo helder als de bladzijden in een gewoon boek maar het voordeel dat je wel 1000 boeken of meer op zo’n ding kan zetten en het blijft goed leesbaar en is simpel mee te nemen op vakantie of waar je ook heen gaat. Vervolgens door Zwaag naar de Bobeldijk getuft en via wat omwegen en kris-kras-werk naar Obdam. Onderweg zag ik nog een echte oude “gasketel” in mijn jonge jaren, wanneer was dat ook alweer, stonden er ons op het dorp ook een paar van die ketels. Als de ketel flink omhoog was gekomen zat er flink gas onder het zwarte gevaarte en werd er binnenshuis voornamelijk op gekookt. Deze stond ook behoorlijk hoog dus ik ga er van uit dat er hier ook nog nuttig gebruik van wordt gemaakt. Toen ik na Obdam en de Obdammerdijk weer op een leeg “nest” kwam ben ik doorgereden naar de Gouwe en bij het passeren van het bord met afslag naar “De Weere” herinnerde ik mij het mailtje van vorige week waarin Arnold te kennen had gegeven dat ik mogelijk geen koffie zou lusten dus even rechtsaf naar de Beatrixlaan, nou mooi niet hoor, weer een leeg “nest”. Naar huis is dan nog even diep ademhalen en je bent er en zo was mijn ritje van vanmorgen wat erg kort geworden maar de volgende keer moet er haast wel weer een retourtje Oudemirdum in zitten denk ik.

Geen opmerkingen: