18 mei 2011

Een bijna lege diijk in Volendam




Het zou vandaag droog zijn en de zon zou er ook af en toe zijn maar helaas, niets van dat alles. Wel af en toe regen, gisteren heb ik geen spat gehad en vandaag was het geregeld mis. Niet ernstig maar gewoon vervelend, vooral als je er van uit gaat dat het weer beter weer zou worden. Toch de fiets maar in de buitenlucht geplaatst dan kan hij alvast wennen, dan omkleden en de CD die ik gemaakt had met een speciaal liedje erop in de tas om als eerste naar Wervershoof te rijden. Vlak voor Wervershoof bel ik Ben, er wordt niet opgenomen, dan mobiel ook hier geen reactie, ze zullen toch niet zo vroeg op pad zijn, ik zal wel zien als ik daar ben. Aangekomen op de Olympiaweg geen mens te zien, dan de CD maar door de brievenbus en net op dat moment zie ik ze lopen, de deur gaat open en de koffie loopt zo gaat dat in Wervershoof, een goede Westfriese gewoonte. Riet is heel blij met het speciale nummertje en Ben kletst zoals gewoonlijk honderduit. Als ik op mijn horloge kijk zie ik dat het al over half 11 is, als ik voor twaalven in Oostzaan wil zijn zal ik haast moeten maken. De rit in die richting loopt vlot maar de regen die af en toe valt verpest een echte snelle rit. Ik besluit om in Zuidoostbeemster eerst het gras maar te maaien want voor morgen zijn de berichten wel regen en als ze er vandaag al naast zitten weet je het maar nooit voor morgen. Tijdens het maaien begint het opnieuw weer wat te motregenen maar even flink doorzetten dan ben ik weer gauw klaar en toen het “spul” weer binnen stond werd het ook weer droog. Ik heb de fietskleding weer aangetrokken en ben toen over Kwadijk richting Edam gegaan, doordat ik een afslag heb gemist kwam ik in Volendam terecht waar ik via de “kale lege”dijk de kust aan kon houden tot aan Scharwoude. In Volendam liepen weinig toeristen, niet dat het er leeg was maar je zou bijna op volle snelheid door het dorp kunnen fietsen en dat zal niet vaak gebeuren. Ik ben langs de dijk van het IJsselmeer gebleven tot aan Scharwoude, dan rechtsaf naar Hoorn/Berkhout om vervolgens via Wognum enz. weer in de veilige thuishaven aan te komen.Het ritje van vandaag was ruim 113 km.

Geen opmerkingen: