31 mei 2011

Velomobiel onderhoud Noord-Holland





De dag begon rommelig, een beetje regen, een beetje wind en iets anders doen dan ik gewoonlijk doe. Maar toch is het weer gelukt, een rondje fietsen, wel klein maar dat geeft niet, ik ben er even uit geweest. Omdat het al kwart voor 2 was toen ik thuis kwam leek de kans om een fietsmaatje warm te krijgen voor een rit wat aan de late kant, Kees even gebeld maar die was al geweest en had nu werk aan het onderhoud van een oranje Strada. Dus dan even alleen een rondje, laat ik meteen maar even naar Kees rijden in “De Waard” hij is in elk geval thuis. Richting Akmaarseweg en even lekker doorstampen naar de Heerhugowaard. Voorzichtig keek ik om de hoek waar Kees net zat te studeren op een boutje wat niet los te krijgen was, “Alles maken ze vandaag de dag vast met dat blauwe spul” mopperde Kees, maar gelukkig konden we het met een klein beetje hulp van mijn kant snel klaren en werd de fiets tot op de bodem schoon gezogen en kon alles weer op zijn plaats, nadat Kees er zijn technisch oog op had laten vallen en oordeelde dat de rubberringen aan vervanging toe waren werd daar naar gehandeld en zo komt de fiets weer in puike conditie door wat simpele onderhoudshandelingen. Marian had ondertussen thee ingeschonken en na deze ceremonie ben ik weer huiswaarts gegaan en zag thuis dat er toch nog 61 km was afgelegd.

Geen opmerkingen: