30 mei 2011

Is het de leeftijd, neem een Quest als voorloper op een rollator





Voorlopig is het klaar, voorbij, voor dit jaar althans, wat is er klaar, voorbij, zou je zeggen, nou voor ons de familiedagen of weekenden. Afgelopen zaterdag was de laatste voor dit jaar en toch wel weer gezellig met alle broers, zussen, zwagers en schoonzussen. En omdat ik zulke dagen nog weleens “doenig” kan zijn met een fototoestel zit er meestal aan vast dat je een paar cd’s maakt met de nodige “plaatjes” die dan ook weer worden rondgebracht. Zo ook vanmorgen en toen begon de “ellende” wat is ellende, adres nr.1 niet thuis, adres nr.2 niet thuis, adres nr.3 niet thuis, adres nr.4 niet thuis, voorlopig heb ik er maar een aantal in de brievenbus gedaan die daar dan wel weer kunnen worden opgehaald. In Blokker kwam ik op adres nr.5 waar wel familie aanwezig was dus daar even een bak koffie en na de boodschap weer verder want ik had ook nog een CD in de tas van een andere familiedag en die heb ik gelijk maar doorgebracht naar Middenbeemster. Op de Middenweg stonden net voorbij de kruising bij de verkeerslichten een aantal politieagenten en agentes, stoer de laser gericht op elk naderend voertuig, “Ik reed toch niet te hard” “Nee, net gecontroleerd 35 km tegen de wind in” was de reactie. Er volgde al snel een praatje over de fiets en hij werd aan alle kanten bekeken terwijl de dames doorgingen met hun “opdracht” te snelle rijders “laseren”. Het lijkt wel een maandagochtendziekte ook in Middenbeemster is niemand aanwezig dus dan meteen maar door naar Zuidoostbeemster waar Tiny gelukkig wel thuis is, koffie kletsen een broodje en alles wat erbij hoort. Tiny gaat zo meteen naar de tennisbaan en ik vervolg mijn weg weer met de laatste CD die ik in Obdam af zal geven of ook in de brievenbus zal stoppen, via West en Oost-Graftdijk ga ik richting Alkmaar en doe daar nog een ervaring op met “oude” mensen en een elektrische fiets, inwendig heb ik wel even iets gepreveld wat ik niet op papier zal zetten. Bij het tunneltje aan de linkerkant vanuit Alkmaar, aan het einde van de Westdijk, Kees weet precies waar het is, kwam pardoes een mevrouw de weg op zonder op of om te kijken en ging linksaf dus in mijn rijrichting, meteen een dreun op de claxon en je gaat naar links, ik meende mijn fototoestel te pakken en een foto te maken maar moest nog meer volop in de remmen omdat ook haar partner (neem ik aan) op de zelfde manier zijn weg vervolgde. Ze schreven laatst in de krant dat de meeste ongelukken gebeuren met oude mensen op elektrische fietsen, ik begin het ook te geloven, waarom nemen ze geen driewieler, b.v. een Quest als voorloper van een toekomstige rollator, da’s toch veel veiliger. In Obdam was wel weer familie aanwezig en na de foto’s te hebben bekeken en een bak koffie heb ik mijn ritje voor vandaag afgerond en op 120 km beëindigd achter het huis in Middenmeer.

Geen opmerkingen: