20 augustus 2012

Denemarken-gangers ontmoet op de Afsluitdijk






Het is weer maandag, een nieuwe week met vele vragen wat deze week weer zal brengen, de afgelopen week was bijna helemaal goed, alleen het laatste stukje was slecht. Het was warm en vandaag is het redelijk gezond weer, tijd om weer een keer de dijk over tegaan. Bianca had aangegeven in een mail dat ze het leuk zouden vinden als ik weer eens langs zou komen, we hebben nu nog vakantie maar bel niet te vroeg. Dus vanmorgen niet bellen, eerst van start gaan en toen ik kon berekenen dat ik er rond de koffie wel zou zijn heb ik gebeld. Ik kreeg Siebo aan de lijn en vertelde hem dat ik er rond 10 uur zou zijn voor een bakkie, “Prima, we zullen er voor zorgen”. En zo is de morgen verlopen, koffie koek en nog meer, zo rond kwart voor 1 – 1 uur ben ik weer opgestapt richting N.H. Toen ik de Afsluitdijk was genaderd bedacht ik dat de Denemarken-gangers misschien ook wel in de buurt zouden zijn, de laatste etappe vanaf Groningen, maar mogelijk zijn ze al ver voor en al bijna of helemaal in Den Oever. Het mobiele nummer van Wim heb ik in mijn telefoon staan dus die even gebeld, we zijn net uit Bolsward vertrokken bij Ben Wiggers vandaan dus we komen er aan. Ik heb een poosje gewacht en inderdaad daar verschenen de drie mannen Jan Geel Cees Roozendaal en Wim Schermer, al een hele poos samen en als de rit erop zit zijn ze zo’n 1900 km verder, knap werk en petje of helmpje af voor zo’n prestatie, rondje Denemarken vanuit Noord-Holland, wat doe ik dan met mijn 160 km van vandaag.

Geen opmerkingen: