29 augustus 2012

Weer "verjongd" op pad.






Vandaag kon het weer, zon, geen regen en een heerlijk windje, echt fietsweer voor een Quest. Na een drukke dag met heel veel visite vanwege het jaarlijks terugkerend jubileum is het nu weer even ontspannen en hoe. Nadat gisteravond, eigenlijk vanmorgen heel vroeg,  alles was opgeruimd en ik de ogen een tijdje had gesloten kon ik vanmorgen weer wakker en uitgerust op pad. Eerst naar Wieringerwerf waar men voor mij een bestelde sleutel binnen zou hebben, nou er was wel een sleutel maar lang niet zo één als ik nodig had en omdat dit de tweede poging was hebben we maar besloten dit op te geven. Vervolgens door naar een heel goede kennis die vandaag haar verjaardag vierde en daarna aan een rondje beginnen. De ronde ging vandaag via Medemblik over de dijk naar Enkhuizen en dan door over diezelfde dijk naar Hoorn, het fietst overal heel prettig en af en toe vraag ik me af of ik nou voor of tegenwind heb, het blijkt tegen op de meeste stukken maar ik merk er weinig van. In de bocht waar nog een kleine signalering op de dijk staat voor de scheepvaart is een kraan bezig in en op het water met een grote “bak” ernaast waar grote basaltblokken in worden gegooid met een grote kraan. Als ik stop om een foto te maken zie ik dat de tekst deze keer, door een gunstige lichtval, redelijk goed is te lezen dus daar ook een foto van knippen en dan weer verder. Op het stukje voor Wijdenes moet ik weer van de dijk af omdat daar nog steeds problemen zijn, als ik langs een weiland kom waar een aantal koeien netjes op een rijtje ligt te herkauwen maak ik daar ook nog een plaatje van en vervolg de rit weer. Door Hoorn weer een stukje langs de dijk tot aan Scharwoude en daar rechtsaf naar Grosthuizen en Avenhorn om zo richting Obdam te gaan waar ik bij Tom en Gerda aan ga, ze waren gisteren wel bij mij maar door het grote aantal familieleden in één vertrek, spreek je meestal “niemand” zulke dagen. Ze zijn met vakantie geweest naar Vietnam en daar had ik nog niets over gehoord maar helaas er was niemand thuis. Dus meteen door naar Middenmeer, maar de weg die ik had gekozen was op een bepaald moment afgesloten voor fietsers dus een ommetje maken langs de A.C.de Graafweg naar Wognum en dan naar de polder. Toen ik het Agriportgebied binnen reed, tegenover de grasdrogerij,lag er af en toe wat puin op de weg maar het werd steeds erger totdat ik heel voorzichtig verder ben gegaan om geen schade op te lopen, het werd een puinpad i.p.v. lekker lopend asfalt. De teller kwam vandaag op 120 km  en tevens is het totaal hiermee op 39.018 km gekomen.

Geen opmerkingen: