13 augustus 2012

Van "kantelmaaien" tot oogstwerkzaamheden








Wat weer een dag, echt weer van noord naar zuid door de provincie, ik had vorige week iets vergeten in Oostzaan en dat heb ik vandaag weer recht gezet en van Middenmeer naar Oostzaan ga je niet met de auto als er ook een Quest in de garage staat. En zo vertrok ik vanmorgen richting Abbekerk, alles zo’n beetje parallel aan de A7, de kortste weg en weinig verkeer. Bij het viaduct was het een moment “kantel” maaien i.p.v. kanten maaien één van de trekkers was geslipt en hing tegen een paar bomen om overeind te blijven maar kon voor nog achteruit tot enkele collega’s hem kwamen helpen. Via Berkhout en Purmerend richting Oostzaan en dan nog wel een stukje door “Het Twiske” en waar ik vorige keer bang voor was gebeurde vandaag op een haar na, een paar mannen op de racefiets namen de bochten binnendoor en daar kwam ik met m’n gele gevaar, ’t scheelde echt heel weinig maar we hadden geluk en konden zonder schrammen en/of bulten weer verder. Aangekomen even het kleinigheidje oplossen en weer verder. Omdat afgelopen zondag Tiny en ik een rondje hebben gefietst door Durgerdam enz. langs “Mokum” en meer van die kleine dorpjes leek het me wel wat om dat rondje vandaag met de Quest over te doen en zodoende reed ik weer langs de dijk van het IJsselmeer tot aan Monnickendam, vervolgens Volendam en Edam en zo kom je langzaan weer richting Westfriesland. Omdat er vandaag een zus van mij jarig is ben ik daar ook meteen maar even langs gegaan waar de koffie met gebak er heerlijk in ging, ik zat toen wel in Wervershoof. Vervolgens richting Medemblik waar bij kasteel Radboud een aantal overjarige auto’s stonden die net vanaf Makkum uit Friesland waren binnen gelopen. Uiteraard even een foto maken van de meest opvallende uit 1930. Na Medemblik de polder weer in waar volop bedrijvigheid heerst, “de polder leeft weer” echt het gevoel van jaren geleden kruipt weer door mijn lijf, tarwe via de combine en volop pootaardappelen rooien. Toen ik de fiets binnen had gereden en de teller weer op nul had gezet zag ik dat de rit van vandaag 153 km was geweest en dat de totaalscore nu op 38.135 km staat, waarvan nog niet één km met tegenzin is afgelegd.

Geen opmerkingen: