08 oktober 2012

Banden plakken, waarmee en hoe.


Welke plakkers gebruik je was de vraag van Wim ( de roetsende Hollander) als ik dat goed heb “gereconstrueerd”. Hoe kan je zoiets beter uitleggen door er simpel een foto van te maken. Het voornaamste is altijd nog de band goed droog en schoon schuren en de solutie minstens 4 a 5 minuten laten “drogen” als de plakker er op wordt gedrukt flink er overheen draaien, eventueel met een rond voorwerp (handvat van een schroevendraaier) en daarna het doorzichtige papiertje eraf trekken zonder dat de rand wordt los getrokken. Als het goed is laat zo’n plakker nooit meer los en is de band als “nieuw”.

4 opmerkingen:

Wim zei

Hoi Pé,

Dat is wel een hele snelle service :)

Het ging mij vooral om het merk en dat kan ik op de foto's goed zien; dus bedankt daarvoor.

Van mijn vader moest ik na het opbrengen van de lijm eerst een kopje koffie gaan drinken. Dus liever 10min. wachten, dan 3 was zijn advies.

Wim -de roetsende (uit Gelderland, dat iets ten oosten van Holland ligt)

Maarten zei

Het kan altijd grondiger. Met een hamer, bijvoorbeeld. Overigens is ook hier sprake van een wachttijd (inclusief kookwekker!) van 10 minuten.

Anoniem zei

Hoezo roestende Hollander...??

Wim zei

Goed lezen anoniempje.....;)

Roetsende = iemand die roetst oftewel roeifietsen.

Roesten is sowieso onmogelijk, mijn Roets/Rowingbike is van carbon :)