17 oktober 2012

Herfstkleuren




Een waterig zonnetje kon mij niet tegenhouden om toch nog een klein rondje te maken. Ik was het dorp nog niet uit toen mijn oog op de opvallende herfstkleuren vielen van een boom langs de weg. We zijn echt aan een volgend seizoen begonnen, als het de regen en de temperaturen niet zijn dan zien we het zeker aan de veranderende kleuren van de bladeren. Van morgen kwam het er niet van, maar zo rond een uur of 1 ben ik opgewekt van start gegaan en later nog veel opgewekter weer thuis gekomen, wat is het leven toch mooi als je zo kunt fietsen en het een beetje mee zit. Dat is ook wel eens anders maar daar moet je maar niet te veel bij stil staan dat lost toch niets op. De banden voor heb ik allebei verwisseld voor een paar nieuwe en achter leek het nog wel even mee te kunnen, die zal t.z.t. ook wel vervangen moeten worden. Wel heb ik er een “oude” reserve omgelegd die me wat solider leek als wat er om zat, alles weer op de, in mijn ogen, juiste spanning, voor 7 en achter 5 bar. Het fietst weer heerlijk en de wegen zijn redelijk goed berijdbaar, slechts hier en daar is een agrariër bezig met trekker en wagen om ook de weg flink met bagger te kleuren, het gaat ze goed af dat mag gezegd worden. Als ik weer bijna thuis ben ga ik deze keer bijna langs de Cultuurweg en zie dat ze in de bocht over de “Westfriese Vaart”een nieuw “gebouw” hebben neer gezet, een mast ter ondersteuning van het mobiele gebeuren. Als ik de bocht ben uitgedraaid ben ik de afslag naar de Cultuurweg voorbij en besluit daarom om de oude route maar te nemen langs de A7 naar Middenmeer waar het na 63 km weer einde oefening is.

Geen opmerkingen: