02 oktober 2012

"Kogelkopjes" en meer





Waar een ritje Dronten al niet toe kan leiden, wat zijn dat “kogelkopjes” , ja als je zo’n vraag krijgt moet je dat zo duidelijk mogelijk proberen toe te lichten. Het zijn simpele maar wel belangrijke onderdelen van het besturingssysteem incl. vering van de Quest, ik hoop dat de foto’s het duidelijk maken, links het vervangen “kogelkopje” en midden en rechts de twee die al meer dan 40.000 km hun dienst hebben bewezen. Tot zo ver de aanvulling op het bericht van gistermiddag. Vandaag is het weer een nieuwe dag met weinig spectaculaire ervaringen, eerst naar Zwaagdijk om bij mijn zus te kijken die sinds kort in het bezit is van een e-book en ik heb nogal wat boeken die ze misschien zou willen lezen, maar ze is niet thuis. Verder over de Zwaagdijk naar het Keern en dan naar Bobeldijk en Berkhout. In Scharwoude ga ik naar de dijk en volg die tot aan Warder waar ik weer “landinwaarts” ga om tot slot op de Zuidoostbeemster af te gaan waar ik bij Tiny weer geniet van een bakkie koffie. Tegen 1 uur vertrek ik weer en zet koers richting Middenbeemster en De Rijp, alles gaat weer net als zo vaak full speed en nergens oponthoud. In Middenmeer ga ik nog even om een bakkie bij mijn zoon en rond 3 uur ben ik weer thuis en geeft de teller 112 km aan.

1 opmerking:

BoCycle zei

En ik maar denken dat Kogelkopje een variant is op Appelkanjer, een lekkernij van de plaatselijke bakker...

Groet,
Bocycle