28 mei 2013

Klein maar fijn




Weer een “zondag” in de week, zal het nu echt richting warme en zonnige junimaand gaan, we blijven hopen. Omdat ik vandaag wat anders van plan ben komt er niet te veel van fietsen, niet erg want dat andere is ook leuk. Maar voor ik aan dat klusje begin toch eerst nog even op pad, een paar foto’s wegbrengen naar familie in Zwaag en dat doe je dan niet met de auto, nee dan neem je de fiets en zodoende kwam er toch nog weer een klein ritje uit de bus. Als ik dan toch naar familie ga kan ik ook nog wel een paar extra bezoekjes afleggen en zo kwam ik achtereen volgens bij Leo en Riet met cappuccino onthaald, bij Frans en Carin, de eerste werkt en Carin is dinsdagmorgen bezig met haar hobby hoorde ik later, dus niet thuis. Toen richting Blokker bij zwager Gerard vernemen dat zoon lief Joost gisteren op Texel met zijn Singaporese familie een zware dag had gehad, het was voor de meesten al meer dan 6 jaar geleden dat ze hadden gefietst waardoor na een kilometer of 15 hier en daar kramp de route bekorte en met moeite kwamen ze binnen. Omdat ik nu toch wat uit de route ben ga ik ook nog even bij Arie en Githa aan en weer koffie en kletsen, een grote familie is ideaal neem dat maar van mij aan. Door Wervershoof en Onderdijk ga ik via Medembllik de polder weer in en maak langs de Koggerandweg nog een leuke foto van al het groen langs de weg. Als ik weer thuis ben en de fiets over het grasveld duw staat er iets van 56 km op de teller, een echt kort ritje maar wel weer niet te versmaden.

1 opmerking:

Anoniem zei


Beste Pe Koomen, toen ik vanmiddag omstreeks halfeen uit Medemblik rechts om de rotonde heen de Wieringermeer in reed, richting gemaal Lely, meende ik jouw met de zonnebril op in je gele quest-fiets te herkennen die links van mij om de rotonde heen Medemblik inzwaaide. Uit de route die je op de terugweg beschrijft: door Wervershoof en Onderdijk via Medemblik de polder weer in, maak ik op dat ik je inderdaad ben tegengekomen. Ik zelf was deze keer vanmorgen om kwart voor elf uit Kampen-Lelystad-Enkhuizen-Oosterdijk-Andijk-Wervershoof-Onderdijk-Medemblik-langs gemaal Lely naar Den Oever gereden en vandaar even bij mijn zoon Jan van Dijk op Westerland (Wieringen) langs (115 km) om via Den Oever-Afsluitdijk-Makkum-Allingawier-Exmorra-Bolsward-Nijland-Ysbrechtum-Snits-Jutrijp-De Hommerts-Woudsend-Follega-Eesterga-De Lemmer-Bant-Emmeloord-Ens weer naar Kampen (opnieuw 125 km) terug te keren. Morgen ga ik naar Nordhorn (32 km) van Hardenberg over de Duitse grens om broodjes, haring en kwark te halen (heen en terug 195 km). Zo doende ben ik ook nog al eens onderweg maar ik schrijf het niet allemaal op. De tussenliggende dagen ben ik veel bezig met schrijven en vertalen. Ik lees je stukjes graag en bewonder je spiritualiteit. Ik hoop je spoedig weer tegen te komen. Met de beste groeten, Ab van Dijk