30 mei 2013

Klein "toetje" werd 94 km




Het werd vandaag zomaar een ritje zonder spectaculaire ervaringen, alles ging gewoon z’n gangetje. Wel had ik een opdracht gisteravond gekregen en die heb ik vanmorgen uitgevoerd en nu moet ik het resultaat alleen nog even wegbrengen naar Zwaag. Uiteraard doe je dat per fiets, het is maar een twintigtal kilometers dus zo op en neer. Maar ja dan moet je geen Pé Koomen als naam hebben dan wordt het gegarandeerd een beetje meer, dus ook vandaag. Ik twijfelde nog bij vertrek of ik heen en terug zou gaan of dat ik via Medemblik,  Enkhuizen en Hoorn zal gaan. Het werd een ritje over de dijk, eerst naar Wieringerwerf een boodschap doen en vervolgens naar Medemblik. Er staat weinig wind of ik heb alles voor want het “vliegt” er over en als spoedig ben ik bovenop de dijk en volg het fietspad tot in Enkhuizen. Bij de visboer hebben ze heerlijke kibbeling weet ik, een aanrader als je daar ook in de buurt komt. Als ik de “Haringstad” weer verlaat volg ik de dijk langs het IJsselmeer weer richting Hoorn, het is erg nevelig, geen mist maar lang niet helder. Net zoals de laatste keren moet ik bij Wijdenes weer een stukje omrijden omdat daar het “dijklichaam” nog steeds poreus is en niet aan de gestelde eisen voldoet. Als ik weer terug op de dijk kom zie ik wel een fietser aankomen via het afgesloten gedeelte, ik vraag me gelijk af, zou het wel open zijn ? Het blijkt een dame te zijn die uit dezelfde richting komt als waar ik vandaan kom, als ze redelijk inzicht is maak ik een foto van de passage van de betonblokken en berg vervolgens mijn fototoestel weer op als ze achter me komt staan en min of meer in zichzelf begint te praten. Op mijn vraag of de dijk dus wel open is krijg ik als antwoord “I only speak English” En toen vertelde ze dat ze naar Enkhuizen moest maar niet verder kon, dus duidelijk dat het nog niet open is. Ik heb haar de weg gewezen en al pratende kwam ik erachter dat ze naar Wieringerwerf moest en via de dijk haar route had gepland, met hindernissen in dit geval. Ik kon haar vertellen dat ze nog 52 km voor de wielen had omdat ik dezelfde afstand net had afgelegd vanaf Wieringerwerf na aftrek van 5 km omdat ik gestart was in Middenmeer, de teller stond op 57 km. Zelf had ze op dat moment 33 km afgelegd, dus nog even doorzetten. Bij Hoorn heb ik even gebeld naar Frans en Carin en hoorde dat ze met 10 minuten thuis zouden zijn dus een klein ommetje en de boodschap is bezorgd en hierdoor werd het geen op en neer naar Zwaag maar gewoon een lekker ritje van 94 km.

1 opmerking:

Unknown zei

Ga vandaag ook een rondje rijden.
Ik wil nu wel eens kaart-afbeelding zien van je allernieuwste kaartmateriaal.