13 mei 2013

Toekomstig fruit in Agrico-zakken









Daar gaan we weer, het weer “bestuderen” blijft het droog, wordt het regen , is het erg de aangekondigde hoeveelheid neerslag enz. enz. Het is allemaal enorm meegevallen, rond 8 uur nog wel wat regen gezien, maar onderweg was het droog met af en toe een beetje zon. Van start tegen half 11, 11 uur , ik weet het niet precies, maar langs de Flevoweg was de eerste “foto stop” men was druk bezig met grond bewerken, injecteren en bemesten, en met een tweede machine werden de ijsbergsla plantjes aan de “lopende” band geplant, alles moet en gaat steeds sneller. Later door Medemblik langs de dijk waarbij ik ook een keer een foto heb gemaakt van het stoomgemaal, “De Vier Noorderkoggen” na wat onderhoud weer best de moeite om even bij stil te staan. Verder langs de dijk via Wervershoof en Andijk richting Enkhuizen, bij het passeren van de aalscholverkolonie ben ik weer even gestopt om een foto te maken van deze nieuwe generatie IJsselmeervissers, er komen weer zat jongen als ik het gepiep zelfs tegen de wind in zo hoor, dan kan je beter een fazant hebben, mooier van kleur en minder schadelijk. Nadat ik Enkhuizen was gepasseerd werd de lucht steeds donkerder maar regen van betekenis viel er niet, een paar spatten en toen was het weer droog. Ik ben deze keer van de dijk af gegaan bij Oosterleek een piepklein dorpje aan de rand van het IJsselmeeren later via de Hemweg zag ik nog iets aparts staan wat mijn aandacht trok omdat het logo van mijn vroegere werkgever nogal duidelijk “misbruikt” werd. Agrico, een bedrijf wat zich al jaren bezig houdt met alles wat met aardappelen te maken heeft gebruikt voor export jutezakken met het bedrijfslogo in heldere kleuren en dat viel op omdat die zelfde zakken in dit geval werden gebruikt om een paar bloeiende fruitbomen, mogelijk bestemd voor plaatsing in een privé tuintje, compleet met grond t.z.t. toch ergens te planten waar ze verder vrucht mogen dragen. Bijna weer in Middenmeer heb ik langs de Cultuurweg nog een laatste foto gemaakt van een perceel tulpen, nog een paar dagen en er is nergens meer een bloeiende tulp meer te vinden, alles wordt “gekopt”. Als alles weer binnen staat geeft de teller 84 km aan, gereden in een rustig tempo en met heel veel plezier.
















Geen opmerkingen: