23 mei 2013

Koud en de rest zat ook niet mee







Koud, ja inderdaad het is koud, de vraag komt dan bij je op zouden we moeten emigreren voor een beter klimaat maar dan denk je daarbij meteen “daar” zal ook wel weer wat zijn. Dus hier in de loop van de morgen maar omgekleed voor een toertje in de buurt, afhankelijk van de buien zie ik wel wat het wordt, ik ben en blijf een mooi weer fietser. Ik neem voor de verandering de andere kant van Middenmeer om het dorp te verlaten, nu een keer langs het kanaal richting Cultuurweg. Voor ik zover ben ontmoet ik een goede bekende, Luit Wieringa, de man van de “ Voorlichtingdienst” van jaren geleden, we hebben even staan kletsen en dan kom je tot de realiteit dat ik nog een broekie ben vergeleken bij Luit, hij 82 jaar en ik ben daar nog 10 jaar vanaf. De Cultuurweg is vorig jaar opnieuw geasfalteerd en is een prachtige rechte weg richting de viaducten over de Westfriesevaart. Maar aan het einde liep ik het op, gewoon door laks gedrag van een asfalteringsbedrijf, Gebr.v.d.Lee uit Hagestein. Waarom aan het begin van deze 4 a 5 km lange weg geen bord met de aanduiding dat er een afsluiting is i.v.m. asfalteringswerkzaamheden, nee het gaat overal om ik en nog eens ik, de graaimaatschappij waar alles draait om geld en niet om mede menselijkheid, met zo weinig mogelijk kosten en inspanning zoveel mogelijk “graaien”. Dus terug en aan de andere kant ook nog even een foto maken van de wegwerkers. Toen ik ze zag staan dacht ik even aan het bord wat ik ooit heb beschilderd met de volgende tekst en wat niet door iedereen in dank werd afgenomen, in keurige sierletters had ik erop geschreven “ Als je niets te doen hebt, doe het dan niet hier”. Het gaf wel discussie in die tijd maar wierp wel vruchten af. Dan maar verder richting Medemblik en zowaar een tweede tegenvaller de Oostlanderweg is ook afgesloten maar daar staat wel een bord, dan maar via de Koggerandweg en dan door Medemblik. Het begon toen ook nog te regenen en dan gaat het “kaarsje” toch langzaam uit, een rondje langs de dijk waar druk wordt gewerkt aan alle zeilboten die er liggen voor de volgende wedstrijd op het IJsselmeer. Een internationaal gezelschap als ik dat zo bekijk maar omdat de lucht meer ongerief voorspelde ben ik maar weer richting huis gegaan waar ik na 42 km droog en warm onder de pannen was.

Geen opmerkingen: