27 mei 2013

Singapore "rondrit" op Texel







Wat een onvoorstelbaar mooi zonnig weer. Dit hebben we al weet ik hoeveel dagen niet meer gehad en meteen is het hek dan weer van de dam, er op uit en liefst een rit met een bestemming en die kreeg ik vandaag. Een paar dagen geleden is een neef van mij, de zoon van zus Ria en zwager Gerard, met zijn vrouw en familie over uit Singapore en die trekken hier en daar door Noord-Holland en vandaag stond een fietstocht op Texel op het programma en dus voor mij aanleiding om daar ook heen te gaan. Joost fietste zelf ook op een racefiets toen hij nog in Nederland woonde, in Singapore doet hij het af en toe nog op een mountainbike en omdat hij al een keer samen met Karen zijn vrouw een ritje over het eiland had gemaakt leek het vrouwlief een super idee omdat nu met de rest van haar familie ook te doen, Joost zei nog tegen mij,: “Ik hoop dat we heel thuis komen, het was niet mijn idee omdat ze bijna nooit fietsen en bovendien is het links verkeer, we wachten af”. Op de boot waar ook tientallen schoolgaande kinderen mee vaarden voor een paar dagen “Texel” was het een drukte van belang maar toen hij eenmaal van wal was kwam Joost aan gewandeld, een kennismaking na jaren, hij is af en toe wel in Holland vanwege zijn werk maar dan is er meestal nergens tijd voor. Na 20 minuten was het eiland bereikt en ging de hele groep naar de fietsenverhuur naast de haven. Ook heel veel schoolkinderen huurden daar via de leiding een tweewieler en zo was het daar een drukte van belang. Ondertussen heb ik wat foto’s gemaakt van het gezelschap en heb me verwonderd over de rust die van de familie uitging, nergens haast en overal de tijd voor nemen. Het zou iets voor mij zijn om zoiets ook nog aan te leren, je bent per slot van rekening nooit te oud om te …… jullie snappen het wel, ik heb nog altijd de instelling van “effies gauw” maar wie weet komt het er ooit nog van. Ik ben een klein stukje meegereden om nog een paar foto’s te maken en bij de eerste de beste plaats waar de schapen bijna uit je hand kwamen eten werd gestopt, Bij de vraag aan Joost gaan jullie rechtdoor of over de dijk zei hij,: “De kortste weg is rechtdoor” Ik kreeg toen het idee, jullie komen er nooit want enkele dames in het gezelschap stapten meteen op de schapen af en er moesten weer foto’s worden gemaakt dus ik denk dat ik gelijk krijg, Joost en Karen zijn nog lang niet in Oudeschild. Ik ben daar omgekeerd en kon met de boot van 1 uur weer over naar Den Helder en was om kwart over 2 weer thuis na op de GPS gezien te hebben dat het 72 km was maar de teller van de fiets stond op 62 km, de boot heen en terug is dus 10 km.

Geen opmerkingen: