16 december 2013

Huis met verwijzing voor vleermuizen









Het is weer maandag en de rit zit er weer op en ik ben weer heerlijk bezig geweest. Nadat ik wat boodschappen had gedaan heb ik me maar omgekleed en ben een rondje gaan trappen. Eerst even naar Gerrit en Marian en toen ik via het Agriport gebied ging en overstak naar de “grasdrogerij” nam ik de afslag naar links en zag daar weer iets nieuws. Ik weet al jaren dat er vleermuizenkasten zijn en ook hoe ze er uit zien maar vandaag zag ik ze met een soort richting aanwijzer in de vorm van plaatjes, nu weten vleermuizen dat ze daar in mogen en andere bezoekers zijn niet gewenst. Ietsje verder fiets ik langs het natuurgebied waar veel water en weinig vogels zijn te bekennen, en in de verte is net de toren van Medemblik te zien. Via wat kleine dorpjes kom ik bij Gerrit en Marian, ze hebben het druk in de december maand met de jaarboeken van de Historische Vereniging “Den Swaegh Dyck”. Als ik weer verder ga kom ik via de Rijweg en de Dracht bij de Provincialeweg en ga dan naar Hoorn waar ik de dijk langs het IJsselmeer op ga, om bij Schellinkhout nog even te stoppen om wat surf geweld te bekijken. En bij Enkhuizen staat een enorme Kerstboom op het terrein van “Sprookjeswonderland”. Als ik Medemblik binnen ga en nog een blik over het IJsselmeer werp zie ik de molens die al jaren hun rondjes draaien op het water en in Medemblik ontmoet ik de vroegere werkgever van mijn vrouw, Dick Braak uit Middenmeer en alweer jaren Medemblikker, we staan even te kletsen tot er wat regen komt en het mij veiliger lijkt om de laatste 10 km naar huis maar af te raffellen dan ben ik in elk geval weer op droog. Zo gezegd zo gedaan en met 85 km was het voor vandaag wel weer voldoende.

Geen opmerkingen: