30 december 2013

Conditie test ??????





Ze zeggen weleens als je in zo’n “ding” fietst dan spreek je geen mens, nou ik kan bevestigen dat het tegendeel waar is. Je moet er voor open staan denk ik en het moet toevallig zo lopen. Omdat de berichten voor vanmiddag erg matig zijn leek het me verstandig om vanmorgen maar even een heel klein stukje te proberen na zo’n “lange” periode van stilstand, ze zeggen altijd stilstand is achteruitgang. Dat is grotendeels waar, ik ging vanmorgen tegen de wind in, die behoorlijk stevig was, en het was opvallend dat ik maar net zo’n beetje rond de 32 km bleef hangen, de conditie is hard hollend achteruit gegaan de laatste week. Eerst maar even bij Jan en Anny Geel langs om te horen hoe de vlag er daar bij hangt, nou die vlag begint weer een klein beetje te wapperen, Anny wil de volgende maand weer gymlessen gaan geven en Jan wil na de jaarwisseling ook weer voorzichtig van start met de Quest, allemaal goeie berichten. Maar voordat ik bij Jan en Anny was werd ik staande gehouden, ( een politieterm, heb ik weleens van mijn zoon gehoord)door Matthijs Leegwater, nu eens een keer niet met de Quest maar met de auto, uitgestapt en bij Matthijs in de auto alles op een rijtje zetten van de “Oliebollentocht” die wel en niet geslaagd is geweest en vervolgens de situatie met zijn werk tegen het schrale zonlicht gehouden, ’t staat daar ook naar regen. Matthijs ging naar de fietsenmaker om een draadloze kilometerteller aan te schaffen, zijn huidige laat het te vaak afweten. En zo heb je na amper 15 km al drie mensen gesproken en dan verder naar Wervershoof bij Ben en Riet, hij zit per slot van rekening al een behoorlijke tijd met gebroken onderdelen die erg hard nodig zijn als je wilt fietsen. Riet zit te lezen en ook Ben heeft de laatste tijd vaak een codenaam als “boekenwurm” verworven. Hij moet volgende week naar het ziekenhuis voor controle en hoopt dat alles netjes aan elkaar is gegroeid. Omdat er een harde wind staat en er regen wordt verwacht ben ik van huis gegaan zonder jas maar wel voor de eerste keer met de schuimkap erop van start tot finish, beviel het, nee eigenlijk voelde ik me opgesloten maar lekker warm was het wel. De schuimkap heb ik wel een paar keer een stukje erop gehad als er toevallig een bui wat teveel water los liet op momenten dat ik dat vervelend vond. Van Wervershoof af ben ik maar weer richting home gegaan en was na slechts 41 km alweer binnen, echt de laatste kilometers van 2013 wat met een eindscore op de teller wordt afgesloten van 57.731 km

Geen opmerkingen: