10 augustus 2016

Even op en neer naar Dronten

165 km Middenmeer-Dronten-Middenmeer

Het weer bij de start

Hier was het ruim 40 jaar geleden.

Ton Ten Brinke doet onderhoud

Moois bij Velomobiel in Dronten

Fietsers van rechts ????

Dat gele daar in het midden wil oversteken

Trintelhaven

De schakel tussen Enkhuizen en Lelystad

Af en toe dreigende luchten

Wat zoekt die man ?

Hij telt vogels

Probeer hier maar eens het juiste aantal vast te leggen

Het weer bij thuiskomst

Het was toch rookworst van de HEMA

Al zou je dat hier niet zeggen

Vandaag heb ik het foutje van een paar dagen geleden weer hersteld, bij een lekke band op de “Korte Afsluitdijk” ging het wieldoekje er van door en om er achteraan te gaan tussen de auto’s leek me niet zo verstandig. Zodoende “moest” ik naar Dronten om een vervanger en meteen maar een paar nieuwe buitenbanden meegenomen als reserve materiaal. De weerberichten zijn nou niet direct geweldig, maar ja ik zal wel zien. Na zo’n kilometer of 15 kreeg ik het eerste buitje, net niet genoeg om de kap erop te doen en achteraf kwam het tweede buitje toen ik al bijna weer thuis was, dus dat is allemaal mee gevallen. Als ik op de dijk vanaf Enkhuizen richting Lelystad ga passeer ik af en toe hele families op de fiets allemaal voor de wind en blij dat het zo gemakkelijk gaat. Op het laatste deel zie ik iemand die boven het asfalttalud wat aan het werk is, wat er aan de hand is zie ik nog niet, maar als ik stop kom ik tot de conclusie dat hier de gedenksteen moet zijn geplaatst toen deze dijk aan elkaar werd gekoppeld. Inderdaad de man die bezig is stelt zich later voor als Ton Ten Brinke uit Lelystad en omdat hij actief is voor de “Fietsersbond” pleegt hij nu even onderhoud aan deze steen. Ik had er al wel eens over gehoord maar hem nog nooit gezien, je vliegt er zo voorbij met een Quest, maar nu is het duidelijk. Ik keek er van op dat deze dijk er alweer meer als 40 jaar ligt. In Dronten doe ik mijn boodschappen en zie weer een hele hoop mooie fietsen staan, Allert en Eva zijn samen bezig en ik vertrek weer richting N.H.    Als ik de kruising nader stop ik om toch nog maar weer een paar foto’s te maken de bermen, ook in Flevoland worden deze zeer slecht onderhouden want als je hier klakkeloos over zou steken is de garantie om dit levend af te sluiten minimaal, jij ziet niets maar een automobilist ziet al helemaal niets van zo’n opvallende “gele banaan”. Op de Knardijk zie ik nog iemand vogels tellen en fotograferen, er zijn weer enorm veel aalscholvers. En ook bij “Trintelhaven” even stoppen om een ander monument te vereeuwigen. Het laatste stuk naar huis gaat weer met top snelheid en zo kom ik na 165 km weer binnen. Vergeet het bijna, maar onderweg op de Knardijk lag er nog een grote “worst”, leeg laten lopen en thuis opblazen voor de buurkinderen kunnen ze genieten van rookworst van de Hema.

Geen opmerkingen: