29 augustus 2016

Helemaal weer de "oude"










Ja, hoe moet ik het verhaaltje van vandaag beginnen, weer een jaar ouder en wijzer, hoewel dat laatste sterk in twijfel kan worden getrokken, maar het is wel realiteit. Na alle inspanningen en ontspanningen van het afgelopen weekend heb ik vanmorgen de “draad” toch maar weer opgepakt en heb de Quest weer uit gelaten. Elke keer als ik nu buiten kom en naar de garage loop of thuis kom zie ik één van de cadeautjes van gisteren en dat maakt me meteen weer vrolijk en nog blijer. Zoals ik al zei, de Quest is weer uitgelaten, een rondje richting kust en dan een stukje omhoog om zo weer naar Middenmeer te gaan. Bij het Geestmerambacht zag ik een mooi bord staan, helaas er zat niemand hoewel je daar wel goed zit. Later, na wat omwegen kwam ik in Bergen aan Zee en dan via het fietspad door en langs de duinen naar Hargen om dan via de, laat ik het maar de “oude” Hondsbossche zeewering noemen, naar Petten. Van Petten richting Callantsoog, dan naar Schagen, helaas voor fietsers is er geen doorgang dus toen via de Korte Ruigeweg naar “De Keins” waar ik even ben gestopt bij het kapelletje. En als ik dan weer thuis ben en de poort open doe zie ik weer het warme welkom wat me toelacht vanaf (het schilderij)  de foto aan de muur, ook nu weer, na 76 jaar en  85 km, heerlijk, wat is het leven mooi.

3 opmerkingen:

Wim zei

Van harte gefeliciteerd Pé.

Dat je nog maar veel kilometers in goede gezondheid mag blijven fietsen.

De Bobslee zei

Proficiat Pé! Op naar de 100 en nog vele veilige en gezonde kilometers!

Erwin zei

Gefeliciteerd met alweer een jaartje erbij. En ik hoop dat je nog lang in goede gezondheid mag rondfietsen!

Groet

Erwin en Tante Lies