23 augustus 2016

Warrig rondje











Het was echt ontspannen vandaag, hoewel de spieren, die al heel lang geleden regelmatig  werden gebruikt maar gisteren onverwacht extra op hun “donder” kregen, sputterden toch nog wel even tegen, maar gewoon doordouwen dan gaat het vanzelf weer over. Het is zomaar een warrig rondje geworden via Barsingerhorn en langs Schagen naar de Middenweg door Dirkshorn naar Stroet, Sint Maarten, Sint Maartensbrug , Sint Maartensvlotbrug en dan Sint Maartenszee. De weg oversteken en door de duinen achter het reactor centrum van Petten om waar zelfs een motoragent actief leek. Door Petten op naar het fietspad waar aan het eind even gestopt moet worden bij de “Strandjutter”. Aan zee is wel wat publiek maar in zee is het onvoorstelbaar rustig, nog te koud denk ik. Dan door de duinen waar de heide begint te bloeien en later na Bergen aan Zee afslaan naar Egmond door het duingebied waar loslopend vee altijd de aandacht trekt. Voor Castricum ben ik op een bepaald moment afgeslagen richting Akersloot om zo via Alkmaar en Heerhugowaard waar ik in de verte een “gele banaan” aan zag komen die meteen op mijn rijrichting parkeerde, Kees van Hattem. We hebben even in het gras gezeten en de hoogst nodige nieuwtjes uitgewisseld waarna we ieder ons eigen weg weer hebben vervolgd en zo kwam ik weer in Middenmeer na 121 km.

Geen opmerkingen: