16 augustus 2016

Geen zon in het Noorden









De wolkenvelden in het noorden zijn tot op dit moment nog volop aanwezig, jammer ik en nog vele anderen hadden voor vandaag juist een extra zonnige dag verwacht. Ik weet dat er in de familie vandaag “Vrouwendag” wordt “gevierd” en dan heb je met zo’n groot gezelschap zon en warmte nodig, helaas de zon komt te laat. Ik had vandaag zin om even op en neer te gaan naar Oudemirdum. Ik wist dat Siebo en Bianca niet thuis zouden zijn maar de vorige keer zorgde kleinzoon Thimo ook voor koffie met koek en dan zal hem vandaag ook wel weer lukken. Het gaat allemaal als vanouds en al spoedig ligt de Afsluitdijk weer achter me en de weg langs de dijk naar Oudemirdum lijkt ook alle keren wel korter te worden.  En dan is de achterdeur vast, niets aan te doen even achter kijken en daar ik ook al weinig leven te bespeuren, niets aan te doen maar daar komt Thimo al aanlopen, “Ik hoorde wat maar opa was meteen alweer vertrokken” Nou ik ben er nog en kom bij jou om een bakkie dus dat ging weer goed, “Fleur is met het paard onderweg maar waar ze is weet ik niet”, zei Thimo. Even een belletje en met een 20 minuten was Fleur er ook, opa wilde foto’s maken van haar met het paard en dat is dus geen probleem, naast de blauwe hortensia’s in de tuin en een insect op de Quest  doen “paardenfoto’s” het ook altijd goed op mijn blog.Als ik weer richting huis ga neem ik een kleine omweg via Stavoren en Hindelopen en zo kom ik weer thuis na 172 km.

Geen opmerkingen: