24 augustus 2016

Twee fietsen

De Oostdijk 's morgens

De Oostdijk 's avonds

De jeugd met paarden en pony's

De ondergaande zon met wat wolken

Te warm om te fietsen heb ik weleens horen zeggen, ja vandaag zou je dat kunnen bedenken maar ik zeg altijd “Te warm om te fietsen kan niet want je hebt altijd rijwind”. Wat was het heerlijk, vanmorgen al op tijd naar de “Zuidoost” om later samen met Tiny naar een verjaarsfeestje te gaan in Zwaag op de Bangert. En dat met de “huistuinenkeukenfiets” je weet wel zo’n ding waar je een plakkerig en gevoelig achterste op krijgt. Eerst 40 km met de Quest genieten en bij Tiny koffie met koek, wat lanterfanten en na de lunch op die bekende fiets en Tiny op de e-bike op naar de Bangert ruim 22 km. Later, na van alles en nog wat te hebben genoten, weer op de Beemster af via het restaurant aan de IJsselmeerdijk bij “Ootje konkel” hebben we heerlijk gegeten en het laatste stukje naar huis is dan zo gepiept wat door dit kleine ommetje 25 km is geworden. Aangekomen op het “thuisadres” na de koffie op naar Middenmeer. Onderweg een paar keer gestopt voor het paardenvolk want uit ervaring is me nu wel duidelijk dat stoppen het dankbaarste resultaat oplevert. De ondergaande zon, vlak voor ik de laatste 5 km afraffelde, was nog wel even de moeite om te stoppen en zo reed ik vandaag  toch nog 127 km waarvan 80 in de Quest. 

Geen opmerkingen: