04 augustus 2016

Vaste rit






Het zit er weer op, af en toe een klein buitje en heeeeel veel wind. En dan weer ervaren dat de nog steeds niet gemaaide bermen toch wel behoorlijk gevaarlijk zijn in het verkeer en niet alleen voor figuren zoals ik die zich verplaatsen met een lage ligfiets. Op een bepaald moment reed ik op de dijk langs het IJsselmeer net na Hoorn richting Enkhuizen met de volle wind op de zijkant en heb dit een beetje als griezelig ervaren. Net alsof het rechterwiel neiging had om te gaan zweven en dat terwijl het “baasje” liefst met twee benen op de grond blijft. Gelukkig is dat een stukje van een ruime kilometer en dan draait het alweer in gunstige richting en is alle angst verleden tijd. Bij Schellinkhout wordt druk gebruik gemaakt van het “surfstrandje”, het is er druk en surfen gaat zowel voor als tegen wind heel snel. Zonder vaste bestemming gewoon een mooi rondje had ik in gedachten maar in Bovenkarspel ben ik toch even van de route afgeweken om bij schoonzus Greet en haar man Dick langs te gaan, even bijkletsen en dan weer door. En als ik dan in Enkhuizen kom zie ik de visboer alweer van grote afstand, een bakkie kibbeling gaat er bij mij altijd vlot in, dus ……. Nadat ik over het eerste ophaalbruggetje ben gefietst kom ik om de hoek bij de tweede die zowaar omhoog staat, ik denk dat dit de tweede keer is in al die jaren dat ik hier langs ga. Dan verder bovenop de dijk naar Medemblik en dan de polder weer in om na 99 km weer thuis te komen.

Geen opmerkingen: