26 maart 2018

Een zomerse klus

80 km


Storm slachtoffer

Er staan nog mooie boerderijen in de Beemster

In Spierdijk wordt al driftig gezaaid

Jong leven 

Het bewijs van de LENTE

Voor de klus, hoe zal het worden ?

Het was weer een leuk ritje vandaag, na een heerlijk weekend ga ik de zaak weer op een rijtje zetten voor de nieuwe week. Als eerste “klusje” even op en neer naar Zuidoostbeemster, er was een kleinigheid blijven liggen wat naar Tiny “moest” en wat is er dan mooier om de week daarmee te beginnen. Ik ging om 5 voor 11 van huis en was om iets over 12 in de “Zuidoost”, meteen een broodje mee eten en dan weer weg, Tiny gaat tennissen. Ik ga via Middenbeemster en Avenhorn en als het 2 uur is ben ik weer ongeveer aan koffie toe en thuis kan dat. M’n tweede klus is van heel andere orde, er groeit meer mos als gras bij mij in de tuin en ik denk dat het nu tijd is om dat eruit te harken, verticuteren is geen haalbare kaart er staat zo goed als geen gras meer, en als dat klaar is bekijk ik wel wat het beste is, of gras zaaien of alles omspitten en t.z.t. graszoden leggen, maar dan moet ik wat er nog overblijft eerst nog doodspuiten, het is afwachten. Ik doe een bak koffie en ben er klaar voor na de eerste 83 km van deze week.

Geen opmerkingen: