06 maart 2018

Super dinsdag



Weer een “superdag” hoegenaamd geen wind redelijk zonnig en een acceptabele temperatuur allemaal ingrediënten om een stukje weg te trappen. Omdat Tiny aan het eind van de morgen een afspraak had met de coiffeur ben ik wat eerder van huis gegaan zodat we samen nog een bakkie konden doen en dat is gelukt.


Dan de fiets weer omkeren en mijn rondje “vol” maken, via Kwadijk richting het “Palingdorp”, in Kwadijk nog even afslaan voor een paar foto’s van de watertoren die al jaren wordt bewoond en dus geen dienst meer doet in de zin van watervoorziening. Op het zelfde stukje waren een aantal witte eenden bezig met toilet maken dus die ook even “mee geknipt”.
Het is prachtig weer en via Edam kom ik in Volendam waar het op de dijk echt leeg is, nog geen toeristen dus neem ik de weg onderlangs en ga onder de vroegere visafslag door om iets verder weer op de weg uit te komen.



Eenmaal langs de dijk na Edam kijk ik mijn ogen weer uit naar de , ik kan nu wel zeggen “miljoenen”, ganzen, onvoorstelbaar ik denk dat ik op een stuk van pak weg 10 km wel 8 a 9 van dit soort kolonies heb gezien, de ganzenplaag is compleet en mensen die dit niet begrijpen zouden in de schoenen van de veehouders moeten staan, dan zouden ze zelf ervaren dat hun portemonnee langzaam wordt leeg gevreten. Bij Scharwoude ga ik linksaf om later via Grosthuizen en Obdam naar Middenmeer te gaan.
In Grosthuizen even stoppen bij Ben Datema die een paar dagen vrij heeft, ook een piloot heeft vrije dagen, en van de gelegenheid gebruik maakt om zijn bomen te snoeien. Op de Obdammerdijk stop ik even bij het huis van Tom en Gerda waar Louis ook wat snoeiwerk verricht. Bijna thuis maar eerst nog even langs “Kippen-Dam” de poelier met super producten en dan thuis “uitladen” na ruim 107 km, wat weer een feestrit.


Geen opmerkingen: