01 maart 2018

Geduld, het komt straks weer goed.





Helaas het zit er niet in voor vandaag, ja ik weet het ’t is droog en de zon schijnt, wat wil je nog meer. Nou heel eenvoudig wat hogere temperaturen en vooral die wind mocht wel helemaal verdwijnen. Ik ben maandag nog op pad geweest , dinsdag door de lage temperatuur en een flinke wind besloot ik om thuis te blijven met het idee morgen is het beter. Inderdaad het was beter want ik heb me niet verveeld, een dagje de handen uit de mouwen steken bij Remco en het is nog nuttig geweest ook. In die paar dagen dat ik niet heb gefietst kreeg ik meteen reactie zo van “te koud of begint je leeftijd je parten te spelen” wat of het ook is, voor mij is het weer de grote spelbreker, je zou nog geen hond naar buiten sturen. Gisteravond keek ik op de thermometer die op de wind hangt, -12 C. en vanmorgen stond hij op -8,5 C. en het weerstation op een meter of 5 hoog in de zon staat ook nog flink onder 0 en daarbij schiet de wind af en toe flink boven de acceptabele grens om prettig een rondje te fietsen. Gewoon wachten op beter weer dan gaan we weer met frisse moed op pad en komen er weer voldoende “leukere” foto’s.

5 opmerkingen:

Erwin zei

Hoi Pé,

Lekker binnen bij de verwarming is ook prima voor een dagje. Zelf ben ik geen hond, dus ik moest vanmorgen wel met de Strada naar het werk. Ook prima, want onder de Sinnerkap was het bepaald behaaglijk.

Groet

Erwin en Tante Lies

André Dronkers zei

Goed weer voor wat onderhoud aan de fiets Pé
Als de zon weer schijnt hebben we daar geen zin meer in

Groeten, André

Paul van Roekel zei

Ik heb het stof van mijn sinnerkap geblazen en een rondje gefietst. Het viel me mee.

De Bobslee zei

Hoi Pé,

Groot gelijk heb je, je moet niet persé, dus waarom je gezondheid riskeren? Ik weet precies wat je bedoelt, ondanks dat ik wel met kap kan rijden heb ik deze week nog geen meter gefietst. Maandag begon met 5 cm sneeuw, die 's middags weer van de weg verdwenen was, maar vanaf maandagavond ging de temperatuur naar -10, en de wind naar 7 Beaufort, gevoelstemperaturen tussen de -20 en -25, want de temperatuur was ook nog even -12. Geen weer om door te fietsen met mijn astma luchtwegen, helaas, maar soms is het goed om verstandig te zijn......
Er komen nog wel dagen genoeg om te fietsen, daar ga ik wel vanuit tenminste.......

Groeten, Adri.

Wijnandt zei

Hoi Pe,

Laat zulke hatelijke opmerkingen over je leeftijd maar gerust van je afglijden! Kinnesinne is het, en niks anders...

Zelf ben ik helaas een watje geworden door de reeks van ingrepen en kuren in combinatie met het ronduit gure weer ten onzent, en over wat mij nog rest aan conditie en spierkracht maak ik mij weinig illusies.
Vergeleken daarmee ben jij een toonbeeld van volharding en continuiteit in deze periode van moeilijk winterweer!

Petje af!

Wijnandt