19 maart 2018

"U heeft aangifte gedaan"



Zulk mooi weer en niet fietsen, inderdaad het gaat me aan het hart maar ik kon vandaag niet anders. Even een “korte” toelichting, zoals de meesten wel zullen weten ben ik al bijna 14 jaar weduwnaar maar heb gelukkig weer een geweldige lieve vriendin leren kennen en in de weekenden zijn we vaak bij elkaar. Zondagsavonds is een ieder weer “eigen baas”, Tiny in de Zuidoost en ik in Middenmeer. Toen ik gisteravond thuis kwam zo rond een uur of 10 zag ik dat de gordijnen waren gesloten, dat is niet in de haak. De auto geparkeerd op het pad, de sleutelbos in de hand en geprepareerd op een treffen met ????? 
Helaas toen ik de sleutel in het slot zou steken bleek het hele slot te zijn verdwenen, ik kon niet naar binnen. Meteen 112 gebeld en na enige tijd samen met een agent van politie naar binnen, het geforceerde voordeurslot kon vrij simpel met wat handigheid worden geopend en toen was de bende niet te overzien. Alle gordijnen voor, achter , opzij, boven voor en achter waren dichtgeschoven zodat het “tuig” alle gelegenheid had om de zaak om te keren en dat hebben ze gedaan.



De gekste plekken werden nagekeken op verborgen “schatten” je houdt zo iets niet voor mogelijk. En wat heb ik aan “schatten” mijn horloge zit om mijn pols en het fototoestel, de Sony, de laptop en GPS neem ik altijd mee en contanten heb ik al nooit in huis. Dan volgt de aangifte gisteravond, vanmorgen 2 mannen van de recherche die minutieus de zaak hebben onderzocht op sporen van welk soort dan ook en zojuist weer bezoek van een paar agenten met uitgewerkte proces-verbaal om te ondertekenen. Dan de verzekering inschakelen om het slot te laten herstellen of vervangen dat zoeken ze wel uit. En na het “puin” ruimen schiet de dag al aardig op, toch wel wat uit mijn gewone doen denk ik dat, afhankelijk van wanneer de slotenmaker komt, ik morgen toch wel weer zal proberen de benen te strekken op de juiste manier in de Quest.

5 opmerkingen:

Erwin zei

Wat een ellendige manier van thuiskomen Pé....

Hopelijk wordt alles snel afgehandeld.

Groet

Erwin en Tante Lies

Wim Schermer zei

Wat een drama. Gelukkig is er vooral rotzooi en weinig schade. Maar ik weet hoe je je voelt.
Bij ons is een keer ingebroken terwijl we gewoon boven lagen te slapen. Ook een enorme bende en geen buit.
Sterkte met de afhandeling.
Groeten,
Wim

Belle zei

Wat vreselijk! Sterkte. Het moet een rotgevoel geven. Hopelijk schudt je het vandaagvan je af in de Quest.

Wijnandt zei

Ach P, wat een rottige manier van thuis komen! ‘k Hoop dat je de boel weer gauw op orde hebt en dat je de komende dagen extra veel plezier aan je fietsritten zult beleven! Met natuurlijk een ander soort foto’s dan je vandaag hebt laten zien...

Ik hoop ook dat je geen last krijgt van gevoelens van onveiligheid in je eigen huis. Want dat is iets wat veel mensen ook nog overkomt.

Maar misschien toch ‘ns het hang- en sluitwerk laten nalopen en overwegen of je een veiligheidsklasse hoger moet?

De Bobslee zei

Vervelende situatie Pé! Hopelijk gaat de afhandeling snel, en zijn er geen dierbare spullen weg, die zijn onvervangbaar.
Sterkte, en vlug weer fietsen!

Groeten, Adri.