24 mei 2018

Vandaag een HE rondje zonder M en Jan Geel



De weken vliegen lijkt het wel, zo is het maandag en zo is de week weer voorbij, komt waarschijnlijk omdat de vrijdag voor mij eigenlijk al weekend heet. Ik was vanmorgen weer eens vroeg wakker, dat is meer standaard dan uitzondering, het eerste wat in mij opkwam was het beddengoed in de was en daarna het houtwerk achter en opzij schoonmaken en de ramen lappen. Ik ben af en toe net zo’n “Truus de mier” of een soort “Miep Kraak” van de huishoud service. Om 9 uur was dit allemaal al een heel eind gevorderd en vond ik dat ik wel koffie had verdiend, ik zat net toen er werd gebeld, “Had je je mobiel niet bij je” klopt die lag op tafel, Tiny had een vraagje en dat heb ik positief beantwoord, even een glutenvrij brood bakken. Zodoende kon ik rond kwart voor 11 van start omdat na 1 uur en 5 minuten de mengijzers/deeghaken nog kunnen worden verwijderd waarna alles zijn gang kan gaan.


Als ik thuis kom zijn alle losse bestanddelen samen gekomen en heet het nu een “glutenvrij brood” met rozijnen. De eerste bestemming is Oostwoud, op naar Jan Geel, ik stond afgelopen dinsdagavond in het WFG in Hoorn om op ziekenbezoek te gaan maar de “vogel” was gevlogen, Jan was dinsdag naar huis vertrokken en zal thuis op krachten moeten komen. Toen ik bij de familie Geel het pad opdraaide liep Jan net even buiten, maar zoals hij zelf al aangaf “ ’t Is niet veel met me en het zal nog wel een paar maanden duren” . Jan was er van overtuigd dat als hij de Quest van binnen niet had verstevigd of hij had zonder kap gereden dan was hij er niet meer geweest. Hij had een “vracht” medicijnen op tafel staan en bevestigde dat hij zonder pijnstillers niet verder zou kunnen, al met al is het best afgekomen maar de naweeën zijn nog lang voelbaar. Ik heb mijn rondje afgemaakt over de dijk, het z.g HEM rondje maar nu zonder Medemblik.
In Enkhuizen even een bakkie kibbeling gescoord en dan verder naar Hoorn en via Scharwoude naar Berkhout, Bobeldijk en Wognum om in Middenmeer af te sluiten na 95 km in de zon met licht toenemende bewolking.

Geen opmerkingen: