30 januari 2019

De wonderlijke wereld van "Hey Band"



 En maar wachten op sneeuw …….. het komt niet of misschien erg laat vandaag. Gisteren gaf ik nog aan dat het vandaag wel niets zou worden i.v.m. het te verwachten weer maar nu om 13.15 uur is het nog steeds mooi weer met een flauw zonnetje. Rond 10 uur maar even van huis gaan lijkt mij niet onverstandig, achter de geraniums is ook niet alles. Op en neer naar Wervershoof en verder niet onbezonnen ver van huis gaan want je weet maar nooit met “code geel”.


Bij vertrek, langs de Flevoweg en Tussenweg waar veel lawaai vandaan komt door hei werkzaamheden voor de nieuwbouw van Google. Door Medemblik en Onderdijk naar Wervershoof om bij Aad en Ans even een bakkie te doen.


Als ik weer richting Middenmeer ga maak ik diverse afslagen om niet via dezelfde route thuis te komen.
Om als laatste in Middenmeer oud collega Henk Hellenberg tegen het lijf te lopen. Een tijdje kletsen en dan naar huis om me weer in burgerkleding te vermommen. Dat was het voor vandaag slechts 42 km.

Dan nog iets heel anders, in het verleden had ik wel eens een Polar hartslagmeter met borstband in gebruik, al jaren geleden weg gegeven aan mijn dochter omdat ik hem niet meer gebruikte. Maar door wat onverwachte voorvallen in de familie bedacht ik dat het misschien niet verkeerd zou zijn als ik dat weer eens bij zou houden.

Het “rammelt” van de aanbiedingen op internet en zodoende kwam ik in het bezit van een smartwatch en met de app “Hey Band” is alles te volgen, onvoorstelbaar wat ik zie. Naast tijd, datum en batterij conditie kom ik vervolgens bij hartslag, stappenteller, calorieverbruik, waar ik heb gelopen, hoe ik heb geslapen, dan de bloeddrukmeter, melding van het weer en alles per dag week of maand, ook als er een app bericht binnenkomt verschijnt er een melding in beeld.
Op mijn mobiel in de app van “Hey Band” zie ik dat bij de stappenteller een hardloopfiguurtje staat afgebeeld als ik daarop klik komt er een nieuw schermpje met de tekst “paardrijden” aangezien ik min of meer een “angst” heb voor paarden zal ik daar nooit aan beginnen maar er staat ook een fietsje bij, verder zoeken en proberen en meteen komt de kaart in beeld met straat enz. en het verzoek om te starten met fietsen, uitproberen en het werkt echt en nog juist ook, de techniek is geweldig en ik loop heel ver achter besef ik nu weer.

1 opmerking:

Gisela zei

Hallo,
Ik heb een vraag over de app van Hey band. Ik kan mij niet registeren . Weet u wat ik fout heb. Ik krijg geen mail terug om iets te doen.

Groet Gisela