15 januari 2019

Jan Geel kan "toveren"



Het is allemaal weer goed gegaan met mij, ik heb vandaag tijdens de rit wel diverse keren gedacht aan “Erwin-Tante Lies” wat kan het toch ongelukkig lopen, als ik er aan denk lopen de rillingen over mijn rug. Ik was vanmorgen eerst richting Jan Geel gereden die vorig jaar een klapper heeft meegemaakt bij terugkeer van een groot Velomobielen evenement en er achteraf gezien nog best is afgekomen, maar dit met Erwin hakt er wel even in.
In Oostwoud was Jan net als altijd in zijn werkplaats druk bezig. Jan is al een heel tijdje in de weer één van zijn oudere Questen om te bouwen en aan te passen op de lengte en breedte van zijn zoon, ja met een lengte van 2.04 m. moeten er wat aanpassingen worden gemaakt en daar is Jan goed in, vlak bij het “instapgat” een paar “verhogingen” of bulten  voor de knieën en meer naar de voorkant een paar ingebouwde bulten voor de schoenmaat, Jan zit nergens mee, hij heeft zelfs in de spiegeltjes een stukje dodehoekspiegel ingebouwd.
En dan nog iets na de klapper was Jan zijn Quest helemaal ontzet en niet meer te repareren maar wat doet hij,…….even denken knutselen en nog een keer denken dan ombouwen en zo heeft Jan een “nieuwe” aanhanger met oploop-rem ook groen net als zijn groene Quest want “Jan Geel gaat Groen” heb ik al een keer geschreven. Bij Jan vandaan ben ik nog even doorgereden naar Tiny in de “Zuidoost” waar het altijd top is.
Thuisgekomen eerst nog even langs “Kippen-Dam” en in de straat zie ik dat het bij de overbuurvrouw snel is veranderd, in tijd van een paar uur hebben ze daar zonnepanelen geplaatst, zo te zien is dat netjes gedaan. Mijn blik is nog redelijk scherp, ook na 88 km.

Geen opmerkingen: