07 januari 2019

Veel kommer en kwel

43 km


Het was een schelpenpaadje

De waterberging achter Twisk

Bandenwissel bij de familie

Arnold Schalkwijk reed in 2018 maar liefst  18.000 km

Dit is veel goedkoper als herstellen

Een "baggerpad" ........

door bietentransport over de weg.

Het was vandaag niet het weer waar ik op zat te wachten, weinig wind maar “druilerig” en later toenemende wind, nee niet mijn weer. Na het weekend is het altijd prettig om toch de benen even te strekken dus na wat huiselijke bezigheden omkleden en gaan. Als ik dan zo onderweg ben en weer geniet van de vrijheid en vooral de gezondheid dan dwalen mijn gedachten wel een beetje af door de gebeurtenissen in de afgelopen dagen, een overbuurman die geheel onverwacht werd geconfronteerd met de ernstige ziekte waar geen middel meer tegen helpt, een jong iemand die te snel heeft gereden en daar zijn einde vond tegen een boom, een vroeger maatje van de lagere school die ook plotseling tijdens een spelletje dart het einde vond, nee dit was niet mijn weekend en als ik dan later via Oostwoud over de Hazenweel besef dat hier in het weekend ook een 18 jarige jongeman is verongelukt dan ga je wel een keertje extra nadenken hoe betrekkelijk alles is. Er was gelukkig ook nog voldoende positiefs de afgelopen zondag, met Tiny’s familie de jaarlijkse “Nieuwjaarsreceptie” en daarna een reünie van de familie van mijn kant waar alle neven en nichten present waren en dan heb je een heel groot gezelschap, bij beide bijeenkomsten was het “beregezellig” . Het fietsritje was maar kort vandaag even langs Margriet en eventueel zus Ans en zwager Aad de laatsten waren niet thuis maar ik kon meteen bij hun op ’t erf de voorband wisselen die ondertussen leeg was gelopen. Toen ik daar weg zou rijden moest ik stoppen voor een wandelaarster, hé weer een bekende Ria Sijm-van Diepen één van de groep meiden die vroeger bij elkaar kwamen als z.g. “6e klassers” waar mijn vrouw in die tijd ook deel van uit heeft gemaakt. Een tijdje kletsen en dan toch op huis aan, in de polder kom ik nog een bekende tegen Arnold Schalkwijk onderweg naar de fietsenmaker om zijn schijfrem na te laten kijken, Arnold reed vorig jaar 18.000 km een nieuw record en dat alles in zijn 79e levensjaar, taaie rakkers die veel fietsers denk ik. Op de Westermiddenmeerweg was het flink oppassen doordat er nog bieten werden gerooid die over de weg werden afgevoerd, één baggerbende maar ik ben weer veilig thuis en hoop dat er snel weer een vervolg zal komen, morgen lijkt moeilijk maar woensdag lukt het vast wel weer.  



Geen opmerkingen: