06 augustus 2019

Een kleine vertraging



Wat later dan gewoonlijk maar hier is dan toch het verslag van vandaag. Ik had me voorgenomen om weer een keer naar Zaandijk te fietsen en een vroegere klasgenoot van de Middelbare Handels Avondschool op te zoeken, Jaap van der Jagt. Bellen of ze wel of niet thuis zijn is iets waar ik nooit te zwaar aan til, ik zal wel zien. Van start en dan de gunstigste route nemen is via de Zuidoostbeemster en eventueel langs Tiny, ja en dan is dat meteen de eerste stop, even in en uit dacht ik. Het liep anders zwager Jan met zijn vrouw Rita zaten er ook en dan is het niet wenselijk om meteen weer op te stappen en zo werd het na de middag eer ik verder ging.
Het gaat allemaal soepel en na een klein beetje zoeken was ik er, in de Claude Debussystraat in Zaandijk. Alles stond netjes opgesteld wat voor mij betekende dat er niemand thuis zou zijn dus ……. omkeren en huiswaarts.
Niet via de heen route dus met wat afwijkingen via de Zaanse Schans, waar het erg druk was en dan naar Spijkerboor.

Vanwege een omleiding in de route ietsje omrijden en dan naar Alkmaar nu het nog kan want over een paar dagen is alles afgesloten vanwege het E.K. wielrennen.
Er lopen in deze hoek nog steeds heel veel mooie paarden, zou iets voor mijn dochter en kleindochter zijn, die zijn ook gek van die beesten. Als ik bij Oude-Niedorp ben gaat mijn mobiel, Tiny zit in de penarie ze was met haar schoonzus Truus een stukje gaan fietsen en zaten in Noordeinde vlak bij Graft en De Rijp en na de drink of koffiepauze zouden ze weer verder gaan maar helaas, de achterband van de elektrische fiets was totaal leeg, geen hulp in de buurt en zodoende kwam ik in beeld, “waar zit je”. “Bij Oude-Niedorp met een kwartiertje ben ik thuis en kom dan met de auto incl. fietsendrager naar je toe”. Dit was dus de oorzaak van een wat later verslag wat uiteindelijk bij 117 km weer is gestopt.

Geen opmerkingen: